AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
941

e39 -03 ännu en abs/asc

Startar ännu en abs tråd då jag inte hittar riktigt svar på mina funderingar

520i e39 03

ABS/ASC börjar lysa efter 15 min då man startar bilen på morgonen
allt funkar, hastighetsmätare, färdator, farthållare.

Då skall det enligt vad jag läst endast kunna vara framgivare som krånglar.
Hadde loss hjulen samt givarna och kollade men de ser ut som nytt, så kan inte förstå att någon givare skulle ha fått sig. Var som de skulle varit monterat på fabrik igår.

Ger sig ABS modulen på nyare e39or också, tycker mig förståt efter sökning att det skall vara fram till -00 som dom krånglar.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
På min 525-01 så dog den. Kostade ca 13' på BMW för ett nytt ABS-block. Finns utbytes att köpa via blocket men de måste kodas in på BMW iallafall. Min agerade precis som din.

M V H
Stephan

Kollade du kontakterna som sitter på innerskärmarna med? Trots att de sitter i små lådor kan de becka igen helt med smuts som också kan orsaka glapp.

Mätte du givarna med Ohm-meter eller inspekterade du dem bara okulärt? Ohm-mät och jämför med en bakgivare som som du vet är hel.
Jag kolla kontakterna. Slapp inte till med multimetern dock, skall se om jag hittar några trådar idag att mäta med.
Annars blir de att öppna och löda dit dom dära trådarna som ger sig (var några stycken som skall fixas). Hitta en fin bild på nätet så

Jahap verkar inte bättre än att jag får försöka klyva på abs modulen suck.

Håller inte e39or längre än till 10k mil (samma ägare sedan ny så nej den är inte backad)
Värmefläkten började lukta bränt idag så jag får riva instrumentpanelen också.

Börjar vara riktigt trött på 5 serien, fattar inte hur den kan vara så stor skillnad mellan e46 och e39 i kvalitet. Såja fick jag lite mera sagt.

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Apapap...

Det är inte så enkelt att fixa denna själv!
Skicka modulen till Länk
De tar bara emot oöppnade moduler.
Kostar ca 2700:- inkl frakt.

Mvh Håkan
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Någon som tagit isär en modul och kontrollerat lödningarna?
Eller är den igenlimmad?

Byter servicefirman hela kortet inne i modulen eller vad gör dom för att få skiten att fungera igen?
Den är limmad, använde luftsågen för att öppna. Är omlödd nu och funkar ok. Vart tvungen att dra några trådar oxå

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.