AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.538

E30 kaross skillnader från 87-88

Hej.

Jag undrar alltså vad det är för kaross skillnader på ex 87ans e30 mot 88ans. Vet att det blev plast "spoilers" fram och bak. Men vilka fler är skilnaderna? Ser ut som bakpartiet skiljer sig, att baklysena är större på 88an.

Skiljer sig baklucka?
Bakskärmar?

Vill veta precis allt. Är i köpartagen nämligen!

Mvh
Johan
Det stämmer att baklysena är större på 88:an. Skärmkanten bak går längre ner på 88:an så att bakvagnen ser lite fylligare ut.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Främre frontplåt skiljer.
Bakre kaross plåt skiljer.
Bakljus skiljer.
Bakskärmarna/hjulhus skiljer.

Strålkastare på 88 är av nyare typ med linser.
88:orna har även en "dekorramp" runt bakre nummerplåten.
Stötfångare skiljer som sagt också.

Sedan kan det vara vissa kosmetiska skillnader på dörrlister/lister runt rutor mm.
Motronic och kat har också sitt intåg i flera 88:års modeller.

Det var en gaska omfattande "facelift" även om bara nördarna ser skillnaden ;)
Vad skiljer vid hjulhusen? Något som syns? Jag har inte direkt tänkt på att det skiljer något.

Främre frontplåt, inte nåt jag sett heller. Kanske inte är något som syns??

Ska hämta en 325a 87a imorgon för 12tkr imorgon. Den är i stort sett rostfri. Nyrenoverad topp med ny kam. Kan nog vara värd 12. Eller vad tror ni som är lite mer kunniga om bmw?

Mvh
Johan
Något som skiljer under huven? Har för mig de sitter större kylare på nyare, eller?
Skiter i att köpa den bilen iaf. Vill ha de andra bakljusen.

Denna tråd kan väl låsas!
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
okej. jag som tycker de äldre baklysena är snyggast. det är ju de som sitter på m3:an...
Hjulhusen bak skiljer sig på så sätt att det är mer plåt på 88:an. Det är mindre mellanrum mellan hjulet och skärmkanten på 88:an.
Tkr ni jag ska slå till iaf? Endast baklysena som stör mig:S
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Jag skulle inte köpa en bil med nåt som stör mig! Går ju att bygga om bakdelen, finns en del m3e3o som detta gjorts på.

Tycker du ska vänta på en -88 eller nyare då dom är oerhört mycke snyggare tycker jag.

Mvh Robban
Får väl helt enkelt vänta. Men det är ju inte direkt så det dräller om 325 coupe 88- till rimlig slant. Är ute efter en för ca 15tkr.
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Kan ju vara en lite bökig prisnivå kanske.......men det ska nog gå och hitta en i skapligt skick som kan behöva lite omtanke bara.

Mvh
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Länk

Typ!!!
Har tittat på den där annonsen säkert 30ggr. Men, det är 76mil enkel resa från där jag bor. Känns lite väl långt!
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Lite väl långt kanske ja :)
hehe. Är grymt sugen på att få tag i en så jag har nåt att göra i vinter! Ingen som har nån att sälja?
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Haru slängt in en köpes annons?
Jajemän det har jag. Men det känns inte som folk tittar där så mycket.....
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Bara hålla tummarna att det dyker upp nåt närmare då :) Har lite e30 abstinens själv....men jag har en 535 e34 som står i garaget och måste fixas först!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.