|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Eller inte :) Länk |
|
|
En 130i och Golf R är otroligt lika i prestanda uppe i fart. Jag (Golf R) har gjort många repor med en kompis (130i) och det är nästan larvigt vad jämnt det är. Men kör man många tunga repor, som vi gjorde, gör till slut den lilla ICn att 130i får ett liiitet övertag. Men då hade vi kört ca 20 repor i olika intervaller men de flesta ca 50-200. Så att R32 får svårt mot en 130 kan jag förstå. |
|
|
Top Gear jämför 130i och R32 Länk MVH Jimmy |
|
|
Golf R är klart snabbare än BMW 130 uppe i fart. Jag har testat att köra mot min 335a och då var Golfen bara knappt en billängd efter mellan 70-170 km/h. 0-100 var det jämt skägg. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Ser man till fabriksuppgifterna så borde väl Golf R vara snabbare än 130? Den gör väl 0-100 på under 6 sek vill jag minnas. Den Golf R som jag tog som inbyte är nog lika snabb eller snabbare än min förra 335, båda bilarna mappade. /Anders |
|
|
Lite fakta. Länk |
|
|
Min erfarenhet är från verkliga livet, vid samma tillfälle, samma väg, samma temperatur och ca 20 repor, uppe i fart. Varför skulle jag fara med osanning? Båda bilarna på V-power till och med. Men visst kan min vara slöare än snitt R:en och min kompis rappare än snitt 130:an. Så klart att Golfen är snabbare från stillastående. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.