|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Det känns onekligen bara lite trist när man vill ha rejäla ställ med bilen i "stdutförande" och utnyttja bilens inneboende möjlighet till att ha riktigt kul med fyrhjulsdriften på t.ex en isbana...och det då inte går. Bilen är ju byggd för att man ska ha riktigt kul med emellanåt, men ok, det kanske inte är det viktigaste ? Känns lite för "vattenkammat" bara..allt idag är ju så "säkerhetsfixerat" när det t.ex gäller bilar(och det är ju bra för det mesta) men för att en Golf R för mig ska vara med i matchen på riktigt så bör man kunna koppla ifrån antisladden med ett enkelt knapptryck. Men visst, det går säkert att manipulera programvaran om man anstränger sig, men jag vet inte.. Mvh Janne. |
|
|
Oj det va riktigt dåligt på en bil i den kalibern! Kanske går att rycka nån säkring? |
|
|
Å andra sidan brukar man kanske inte sladda runt som en vilde på isen med en bil 350000-kronorsklassen... Länk MVH Christofer |
|
|
Har just nu kört ca 15 mil på roliga småvägar delvis oplogade med en Golf R //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Vad tyckte du om det då? MVH Christofer |
|
|
Crille: Fantastisk::)) Jag har hela dagen kvar att tillbringa bakom ratten. Just nu är jag hos polaren, han har en underbart roliga grusslinga som består av hårdpackad snö och nu med 20 cm nysnö som grädde på moset. Jävligt underhållande. Dessutom är jag glad att det inte går att helt koppla ur antisladd, då hade jag legat i diket för länge sedan. Så alla besserwissrar som inte har har provkört bilen bör provköra innan man yttrar sig om antisladd. Systemet fungerar klockrent enligt mig. En mer utförlig rapport kommer under morgondagen. PS jag ska ta några bilder:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan, tvivlar inte på Golf R är en kul bil och att det går fort och effektivt med 4wd och antisladd men skulle det inte vara roligare (och snabbare) med lite friare tyglar? Låta baken dansa ut och hämta hem den själv? Utveckla gärna lite mer hur den uppförde sig. Min 120i skulle jag aldrig köra med inkopplad DSC på vägen du beskriver (om det handlar om nöjeskörning) Körde Passat -09 på isen förra vintern, gick ej att koppla ur systemet så den bilen fick mest stå. Däremot hade vi mycket kul i en gammal Golf 4 diesel. |
|
|
Halloj alla kära bilördar. Först vill jag tillägga att vi har haft en fantastisk dag med massor av bilkörning. (samt avåkning. men det talar vi tyst om). Det blir tummen upp för golfen av den enkla anledningen att fyrhjulsdriften fungerar perfekt, bilen är väldigt välbalanserad och uppför sig bra även när du bromsar i relativt svåra situationer. Personligen skulle jag uppskattat att kunna köra helt utan säkerhetssystem, i synnerhet när man har säkra och breda avåknings områden. Man kommer lätt upp i skrämmande hastigheter och antilsaddsystemet går in väldigt mjukt och fint vilket har räddat både mig och min kompis flera gånger från diket. Visst det är ingen BMW men man blir klart imponerad av vilken kvalitetshöjning det blivit i senaste versionen. Det var länge sedan man bara ville ut och tok köra och det uppskattar jag verkligen. Dessutom var grannarna framme och kommenterade bilen, tycket den var häftig. Får sällan några kommentarer om mina BMW bilar. Kraften i motorn räcker gott och väl, i synnerhet under vintertid. Får ni tillfälle ska ni absolut testa en Golf R, helt klart den roligaste och snyggaste Bil som VW har byggt på länge. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan L: Klart att det är den häftigaste golfen som byggts, men jag pekade bara som "besserwisser" att bilen i fråga saknar just en möjlighet att ta bort antisladdsystemet.. Tycker att alla här i tråden bara tyckte den var så fantastisk, dvs en bil i princip utan svagheter... Någon måste iaf nämna att den saknar möjlighet att "knappa ur" antisladdsystemet, så det blev jag till slut ;) Faktauppgifter bör slinka in ibland även i trådar som denna.. Mvh Janne. |
|
|
Hallå Stefan, var det du som åkte Golf R genom Tornby och gav tummen upp vid rödljuset? (Jag i en grå etta) Stod på nästan så mycket jag kunde och så kommer det en "dåre" i en Golf i moddiga vänsterfilen i något högre fart ;) Bilen såg helt klart trevlig ut, absolut en sån dag man skulle vilja åka fyrhjulsdrivet (men då helst utan hängslen) |
|
|
Japp, det var jag. Riktigt kul att du gjorde tummen upp Björn:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
JanneT: Klart att jag håller med dig om att möjligheten skulle funnits att köra helt utan hängslen. Men systemet är rätt bra kalibrerat ändå och man upplever inte det som särskilt störande trots allt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| "Inte så kul" kunde man läsa i senaste TV. | |
|
Isåkare: Jag kan hålla med om att det finns många roliga bilar. I testet du refererar till vann väl Audi TTRS och Golfen kom tvåa vill jag minnas. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Har nu bytit till mig en Golf R -11 mot min 335a. Nån som är intresserad? :-) Kul bil. V-tech mappad och H&R sänkt. /Anders |
|
|
Impad av seaten. Snyggare. Vill ha. Länk |
|
|
BCR: såg du videon alls mellan forden o ww n ? Jag får det inte till att ww n piskade forden rejält Mer därför han tyckte kvaliteten o priset var bättre för ww n. |
|
|
Lite mer rolig läsning. Länk |
|
|
Har också precis köpt min första VW, tyvärr ingen R men en R32 från -07. Riktigt rolig busbil måste jag säga, låter sjukt bra, åker runt och gasar i garage och tunnlar som om jag vore 18 igen. :-P MVH Jimmy |
|
|
Kul Jim Profit. Är själv inne på en R32. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.