|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ska köpa en 3 serie e36 och har hittat en jag är intresserad av och den hade vibrationer när man kom upp i vissa hastigheter och tydligen var Hardyskivan dålig då undrar jag hur mycket kan man dra av priset ang detta ? sen måste ac fyllas på då känns det bäst att göra en läcksökning och sen kostar det ju att fylla på också vad är lämpligast att gå ner i pris tycker ni? har suttit och läst om hardyskivan och det skulle ju kanske kunna vara andra fel också om det vibbrerar som tex Stödlager/Gummibussningar/motorfästen mm | |
|
ingen som har den blekaste? |
|
| Hej! ang hardyskiven så är de jue inge svårt att byta själv och den kostar vell nånstans mellan 500 - 1000 kr, att fylla ac har jag för mig ja betalade 500 kr svart. svårt att säga hur mycke du ska pruta men om bilen i övrigt är i bra skick och inge andra fel så skulle jag säga 10 % av begärda priset. brukar jag köra på ungefär :). men jag är jue ingen expert. // karlborg | |
|
Beror ju på vad det är för e36 bil som har dessa fel samt vad utgångspriset är? Att reparera trasig ac kan bli dyrt 1500-10000tkr, vibrationer är svårt men om det är hardyskiva så borde det skorra, vibrera vid acceleration på de lägre växlarna.Vibrationer kan komma från dåligt balanserade däck, skeva fälgar etc. mvh |
|
|
det är en 328i Touring 95a utgångspriset är 35tkr jo det kan ju bli en dyr historia det där med acn men är ju ändå svårt att veta va som är fel om man inte gör en läcksökning före då sen så var det här med vibrationera det vibrera när man gasade på sen hade ägarn sett att skivan var dålig men då är ju grejen den att om det är nåt annat som gör så det vibrerar så märker ju man det efter köp och byte av hardyskivan |
|
| de kan jue alltid vara så att man upptäcker mera fel, men om du är osäker så kanske du ska kika på en annan bil. dock en jäkligt skönt bil har själv en 328i -96 som jag är väldigt nöjd med :) | |
|
Jo men visst är det så att man kan upptäcka mer fel sen så klart men nu var det dom här grejerna det gällde Hardyskivan sen Ac jo kikar ju på flera bilar inte bara den där men den känns intressant =) jag har bara kört Audi innan och vill nu testa nåt nytt och har alltid haft ett gott öga till 328erna både Cupe/Touring men touring som gäller när man har en knodd men får väl försöka pruta ner den lite så slår jag nog till =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.