|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag är på G att byta ut mina slutdämpare till ett par rostfria. Funderade på om det inte hade varit snyggt med bmws 3stripes emblem på utblåsen där normalt andra fabrikat har sina logos/namn. Först letade jag efter emblem som möjligen skulle klara värmen men har nu funderingar kring att göra egna. Några idéer som jag har är: 1 Använda mig av en kopparplatta som jag kapar till i form av /// i ett genuint stycke. Böja den för rätt anpassning till slutröret. Sen slipa ner urgröpningar som bildar själva sträcken i loggan. Ner med emaljpulver i dom rätta färgerna för att sedan bränna den. Valet av koppar är pga av att emalj fäster på det. 2 Använda en aluminium platta som jag kapar till på liknande sätt. Sågar försiktigt strecken emellan det som ska bilda dom olika färgerna i loggan. Anpassar den efter slutröret. sen måla med värmetålig 2 komponents ok färg. Hur jag ska fästa dom är jag inte helt säker på. antigen fäster jag en skruv under emblemet för att sedan göra ett hål i slutröret och skriva dit den. Eller så limma dit den med någon sorts värmetåligt lim. Vad är era synpunkter och förslag på detta? Har ni några andra tillvägagångssätt eller dylikt som kan vara till nytta tar jag gärna emot dessa. Kanske är det överdrift att göra egna? Förslag på inköp i stället. Vänligen Linus | |
|
Har svårt att se framför mig att de blir snyggt, kanske om man graverar in i ändrören isåfall... Det blir kanske lite mer stilrent? //Jesper |
|
| Jag håller på att testa att bygga upp detta i Maya (digitalt 3d verktyg) för att se vad som skulle kunna passa. man vill ju som du beskriver att det ska vara stilrent och inte "kladdigt" | |
| Slängde ihop en test lite snabbt. skulle kunna funka. Det är nått sånt här jag hade tänkt: Länk | |
| 2 till renderingar av testet: Länk och Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.