|
|
|
|---|---|
|
E34 535: När jag stänger av bilen så låter det om de två silvriga runda prylarna som ser ut som en lite för liten men tjockare snusdosa och är monterade på båda sidorna om stereon. De inte bara låter utan låter riktigt ansträngda och plågade som att de vill göra något med inte orkar med det. Vad är det de vill göra? Öppna stänga något spjäll som fastnat/kärvat ihop? Går det att fixa? Det andra oljudet som uppkommer när man startat bilen och efter en liten stund, är ett högt surrande (ibland accompanjerat med lite gnissel) till vänster bakom instrumenthuset. Något annat som kärvar? Har ju lite trassel med att klimatanläggningen inte reglerar temperaturen riktigt som man önskar, blir aldrig svalt på förarsidan. Men det har jag hittat lite tips om vid sökning. Det tredje problemet är att torkarna bestämmer uppenbarligen själva hur länge de ska torka :) Kör jag "en-sveps"-funktionen så kan det ibland bli ett svep, men ofta flera sekunder och även uppemot 2-3 minuter innan den stannar. Torkarrelä? Som isåfall sitter var? Det samma gäller nog för samtliga torkarfunktioner (intervall, snabbare, snabbast) att den stannar när den själv vill. | |
|
de silvriga dosorna är till vämmereglagen. själva dosan går inte att smörja men själllet bakom den, passa på även att dammmsuga ur luft kanalerna frånn alla löv och barr som brukar samlas där. har för mej att de va rent hel***te att sättta tebax de små silver sotorerna. så mitt tipps är att försöka hitta en lättare ”väg” in till spjällen. sök även på brännd lukt från ac. ang. torkarna så är de lättaste sättet att försöka lyssna vart/vilket relä som klickar när du drar igång torkarna- kommer inte riktigt ihåg vart de sitter Real x-traktor power =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.