|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ringde på en annons på vinterdäck till min 525 och när jag kommer dit så står gubben och är glad att bli av med dom, 1000:- för 2-3år gamla dubbfria däck på 15" orginal fälg... men men pratar lite med han och han berättar att han haft inbrott i bilen och dörrlås och tändningslås vart helt förstörda, varpå han säger vill du ha skiten? 5min senare kom vi överens om att jag betalade han 2000:- för det var det som var kvar på skatten och jag fick bilen :) så det jag undrar nu är hur svårt det är att dels få tag i lås till den och hur svårt det är att byta. posta gärna länkar till guider och om det skulle va någon snäll själ som har det liggandes och vill bli av med för en billig peng vore det mycket tacksamt :) Mvh Fredrik | |
|
Har inte bytt själv på E32 men däremot på min fd. E34. Ser dock att vara ganska lika om man kollar på detta Länk Så gick bytetet till i korthet. Min bil var utan airbag och jag bytte komplet rattlås med tändningslås. 1. Lossa övre och undre plastkåpa vid ratten. 2. Pilla bort emblemet i ratten och lossa den stora muttern som håller ratten. 3. Ta bort ratten, kan ibland behövas en avdragare. 4. Lossa blinkersspak, kontakten till tändningslås, torkar spak med mera. Du ser vad som behöver lossas. 5. Ta bort kombi instrumentet. Sitter med 2 skruvar i överkant. 6. Körna loss brytbulten ( nr. 5 i ovanstående länk). 7. Ta bort den stora låsringen som sitter på rattstången och dra ut hela rattlåskonsollen. Detta gjorde jag för ett par år sedan och minnet är inte det bästa men det skall var något liknande. Ang. dörrlåset så köpte jag en repsats låscylinder, typ Länk Köpte repsatsen på BMW. Repsatsen innebär att du anpassar den nya låscylindern till din befintliga nyckel mha. nya nyckelryttare som medföljer satsen. Är lite pillergöra. Bägge ovanstående länkar är för en 750 IA 91:a. Du får söka på din bil. Här är lite nyttiga länkar för byte av dörrlås med mera. Länk Länk Länk Lycka till. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.