|
|
|
|---|---|
|
hej, jag har däckdimensionen 205/55 16 och undrar om jag borde köpa friktion, eller dubb. sen har jag tittat på några däck som jag känner mig sugen att köpa. samma märken på friktionsdäcken som dubb. nästan likadana priser med. kollade på nokian nordman hakka 2 continental, michelin, gislaved och ett pirelli däck. jag kände att pirelli däcket verkade som lite sämre kvalité än dom andra, eller kankse mindre prisvärt egentligen. alla däcken jag kollat på kostar mellan 900-1500 kronor och inte mer. | |
| Kan bara svara för mig själv. Kör mestadels i stockholm, i bland ut till Värmdö. Köpte en ny Golf för nga veckor sedan. Vad man bör ha beror mkt på vart och när du kör. Stockholm med omnejd saltas så oerhört mycket så för mig fick det bli dubbfritt. Gillar inte känslan med dubb på barmark. Känns som om man kör på dubben mer än gummit. Köpte Continentals dubbfria i samma diemension som du ska ha. Än så länge nöjd, dock märks det att däcken är mjuka. 2.7 bar bak och 2.6 fram. Mvh | |
| blev nordman +, hakka 2 :p duger väl. dom fick fixa lufttrycket i verkstan, jag e för lat för sånt :p | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.