|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en uppsättning vinterdäck av märket Continental ContiWinterContact TS790 V, 225/40-18, tillverkade v40 -06 som inte rullat en meter. Mina funderingar nu är hur pass mycket av däckens egenskaper som gått förlorade under de tre år som dom bara legat förvarade? Nästa fundering är hur pass mycket bättre Continentals nya däck ContiWinterContact TS830 P är? Ska jag köra på däcken jag har eller är det värt att uppgradera till TS830 P? Någon med erfareneheter från dessa två däck? | |
| Slit av dom lite på asfalt, så ska dom nog fungera bra sen, testa i regnväder hur de känns på olika sorters underlag. Mina vinterdäck är från -96 och har väldigt lurigt fäste men sen så kör jag ju inte bilen på vintern heller, har bara åkt med dom sista veckan innan avställning och så fort de är blött så får man hålla två händer på ratten, hehe :D de blir som att åka på packad snö. | |
| Har däcken varit förvarade på "rätt" sätt så har de inte blivit försämrade. Men jag vet inte vilken miljö som är idealisk för förvaring av däck. | |
|
Borde vara en jordkällare som är det idealiska. Cyklister vänder sej till en tysk eller fransman för avhämtning av däcken till Tour De France i alla fall. Stallen fraktar däck till denne åldermans källare varvid däcken får ligga i ca 5 år för att styrkan skall bli den bästa på däcken. Nu är dessa däck inte jämnförbara med bildäcken i något avseende,men de består av gummi likväl ock om dessa däck mår bra så borde inte vanliga bildäck ta någon skada av att ligga mörkt ock lite fuktigt? |
|
| Efter svar från flera håll så lutar det åt en uppgradering till TS 830. Någon som är intresserad av att köpa mina nuvarande? | |
| ska du inte ens testa hur dom känns? | |
| Tänkte att dom kanske kan vara mer värda om dom inte rullar något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.