|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Joo då de har gått fin fin. Tog ner tråget inga flisor ingenting. Byte kulor och bakventilen i ventilpaketet. Olja filter satt upp det. Sen nu har det gott =) riktigt skönt. Men va ju inte helt gratis 4600kr gick allt på men va väldigt lätt när man tänker på det så här efterråt. | |
| Bertilsson89: fan vad konstigt.. då kanske min låda också går att rädda. ska kolla upp detta tack för du gett mig hopp :D | |
| Jaa man ska inte ge upp för tidigt ;) | |
| Bertilsson89: hur mycket gasade du sista gången då din back la av? var det liksom fullgas eller bara vanlig lugn körning bakåt? | |
| Vanlig lugn körning. Sista gången så spelade ingen roll hur mkt jag gasade han ville inte backa iallafall | |
| Bertilsson89: ok då är det nog kört för min del. men när du la i backen o bara lät den stå med den i när den var paj, höjdes varvtalet något efter att backen lades i? mitt varv höjs med typ 100-200rpm varje gång jag slänger i den nämligen.. antagligen för bilen slipper kämpa mot lådan på tomgång med växeln i vad vet jag | |
| Min gjorde så med!!! Bara ta ner tråget å kolla igenom ventilpacketet noga!!! Se så kulorna finns och alla små prylar i ventilpacketet!!! | |
| Bertilsson89 ok ska ta en titt på det på fredag, återkommer med info ;) | |
|
Nu har jag kollat genom hela min låda. Oljan såg fin ut, inte gråfärgad eller någonting bara ren o fin. Däremot när jag fick loss tråget så låg där ett par metallflisor som var ganska stora, kanske 10x3 mm stora. hittade sammanlagt 5st sådana tror jag o nån av de fann jag i ventilhuset med. har kollat igenom absolut allt i ventilhuset o där såg jag inte något misstänksamt.. kulorna låg på rätt plats o jag kan bara inte förstå vart flisorna har kommit ifrån. är det någon som vet vart de kan ha suttit?! detta är väl ett välkänt problem så någon borde ju veta vart det brukar spricka. |
|
|
Det är garanterat sprängd backtrumma - då får man större metallbitar i tråget. "Låsringen på C kopplingen har rykt pga trycktopp vid gas under backning. Beroende på hur kraftig smällen blir när låsringen brister blir det mer eller mindre alu skrot (nej inte små spån utan större delar) från trumman som brukar hamna i tråget eller så hittar man det ovanpå ventilhuset eftersom A/C trumman sitter rakt ovanför den." Länk |
|
| Då är lådan körd är jag rädd! Lådorna är så grymt klena på dessa bilar, Bara te att byta och se sig om i världen efter dem som kan ha de svårare så kanske de känns bättre :P | |
|
rob_t_j72: ok tack för snabbt svar. det har jag ju läst iofs. men hur ser denna trumma ut, jag ser att den vart svarvad från början. jag har ju tillgång till svarv så är det möjligt att det går att svarva en ny sådan eller är det alldeles för komplicerat? Bertilsson89: ja lådan har nog gjort sitt. har försökt få tag på utbyteslåda innan men det går ju så jävla segt med affärerna... antingen så är det redan sållt eller så vill säljaren inte sälja. så FRITT FRAM ni som har en 5hp30 liggandes!! det är dessutom bråttom nu, elmia om 2 veckor knappt :( |
|
|
Reservdelar kan köpas här: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.