|
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt att modda dit en E65 baklucka på en E60 ? jag är så kär i denna baklucka på E65an ! | |
|
Det är bara att kapa och svetsa lite så är det fixat. /// Kristian |
|
| tack TIPSAREN för det otroliga givande svaret! | |
| ......det är troligtvis inte något "normalt" förfarande att montera på den luckan på E60, svårt att hitta info om hur du ska göra när det troligtvis görs sällan....så då tycker jag nog TIPSAREN har ganska rätt i sitt svar. Måhända skulle jag plocka bort ordet "lite" så är man i hamn med beskrivningen. | |
|
Du får helt enkelt plocka fram måttband och vinkelhake och gå loss på båda bilarna då jag antar att du inte kommer få några svar härifrån från någon som gjort operationen. Någon måste bli först och jag gissar att om du gör det bytet så blir det du. Något att tänka på är att linjerna kan bli att stämma förfärligt dåligt om man byter delar mellan olika modeller. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Varsågod. :) Jag vet inte vilket annat svar du hade tänkt dig? Det är ju inte så att BMW säljer adapterkit så man kan montera en baklucka som är bredare och har helt annan form än bilen man vill montera den på. Tyvärr så blir det nog svetsen och kapen. /// Kristian |
|
|
Jag tycker att du skall ringa Bertil Wilhelmsson en av dem som började med Vallåkra Volvo kan han få en 140 front på en Amazon så kan du nog också få dit en E 65 baklucka på en E 60 Hoppas bara du inte menar en touring för där går han nog bet Ha de T Ps. Skulle tro att bilen sjunker något i värde men det löser sig nog |
|
|
jag tänkte mer om någon hade måtten och fundert på samme sak liksom. köpte bilen i augusti och nobbade 735i E65 pga att jag trodde att min E60 525i skulle bli dyr i drift. men den bliev inte så dyr som jag trott. kostar samma som min gamla s60 2,4T om man tar ut försäkring+drift på båda bilarna kontra varandra. aja får väl leta efter en E65a istället :) |
|
|
Kolla med WCC annrs: Länk |
|
| haha skön! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.