AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.117

Backspeglar vidvinkel eller inte?

ny
154
nyppa
323i Touring -96
Hej!

Jag har en 323 Touring -96. På min bil är det eluppvärmda backspeglar men dom fungerar inte. Har ström fram till speglarna så jag antar att det är speglarna som är defekt. Ska köpa nya pga detta plua att ena är brun runt kanterna.

Det som jag tycker är konstigt är att det inte är vidvinel på mina nuvarande backspeglar trots att det är en sån pass "ny" modell. Har haft gamla volvo från tidigt 80-tal och på dem har det varit vidvinkel. Så hur är det på dessa bmw har dom missat det här med vidvinkel eller är mina utbytta?

Är det vanligt att uppvärmningen slutar fungera på dessa bilar.. tänker eftersom mina är paj på båda sidor.

Ni
966
Nip
320i-04
Kan det vara tillval förste ägaren gjort en gång, tro?

Själv skulle jag valt flata speglar på förarsidan för avståndsbedömningens skull. Gillar inte vidvinkel alls.

Sedan skulle jag vilja haft innespegeln förstorande så man slipper se så mycket ondöigt inne i bilen och bara ser bakrutan, typ.

Så att vidvinkel skulle vara något allmänt att föredra vet jag inte för min del i alla fall.

Mina sidospeglar nu är väl vidvinkel av en typ tills 2cm från kanten då det är mer extrem vidvinkel där. Det är väl något ditåt som är idealet kanske, att man klarar döda vinkeln genom att titta i ena delen och avstånd i andra delen.
ny
154
nyppa
323i Touring -96
Jamen precis så som du beskriver på slutet. På min är det ingentingalls å döda vinkeln blir jättestor
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Jag tittar lite på samma sak på min compact, RealOEM ger 3 olika glas med värme på förarsida och 2 på passagerare. Plant, konvext eller "wide-angle". Infästning är nog samma så du kan nog välja själv nu när du byter. Skulle vilja veta hur du mätte upp spänningen eftersom jag har samma problem som dig.

Länk

MVH
Stefan
ny
154
nyppa
323i Touring -96
Okej tack för länken!

Jag mätte med en multimeter volten på sladdarna som satt på baksidan av spegeln
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.