|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Besiktigdae min bil nyligen och fick underkänt på höger lykta (xenon halvljus) som stod för högt, vi provade att skruva ner ljuset manuellt och fick rätt ljusbild, startade sedan om bilen och halvljuset stod återigen för högt... Fick därefter underkänt... Sedan dess har jag hållit lite koll på höger halvljus och upptäckt att den ställer sig olika hela tiden, ibland för högt, ibland för lågt... hur jag än justerar ljuset med skruvratten så ställer den sig fel efter att jag stängt av och satt på ljuset via tändnyckeln... verkar vara fel på nivåregleringen. Vad tror ni? Är det någon som känner till detta fel, vet vad man kan göra åt det och vad det kostar. Ska jag gå till bmw eller till vanlig meck för att åtgärda. Bor i stockholm i city. Vänligen/Carl-Johan BMW - När du gillar att köra om! | |
|
Om det bara är höger ljus som krånglar sitter nog felet i strålkastaren. Pos:13 kanske:Länk På E39 är det vanligt att en plastdetalj spricker. En bra mekaniker fixar nog problemet utan att jobba på BMW. Per Larsson motorteknik i Huddinge verkar vara en populär oauktoriserad BMW-skruvare i Sthlms-trakten. |
|
|
Hej Anders! Finfint, det verkar rimligt, tack för ett tydligt svar! Jag kollar upp detta!!! Mvh/cj BMW - När du gillar att köra om! |
|
| Hej alla! För framtida info. Felet på mitt xenon-ljus berodde på den automatiska nivåregleringen som är inbyggd i ljusreglaget. BMW bytte alltså hela insatsen (elektronik-boxen) med vredet där man slår av och på ljuset till vänster om ratten inne i cockpit. Insatsen kostade ca ca 3000 kr och jobbet ca 800 kr. Allt funkar finfint nu. Tråkigt utlägg men kunde varit värre... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.