AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

Hjälp! låter kontigt efter kokning! (325 e36 92:a)

ja
24
javes
bmw 325 92:a
min 325:a kokade i helgen, den översta kylarslangen var sprucken, fixade en ny slang och körde hem utan att den kokade. men när jag släpper gasen försvinner varmen i kupén och när jag gasar kommer den tillbaka.

men när jag kom hem och stanade bilen så lätt det precis som någon skuv eller något i den stilen lossnade någonstans i motorn.

när den står på tomgång så går den jämt och fint men när jag gasar och sen släpper gasen så skramlar det.

bytade toppapackningen för 2 månader sedan och kunde inte hitta någon spricka i toppen, men nu är där pytte lite vitt på olje stickan, men ingen olja osv i exp-kärlet.

toppen prucken eller packning? om den är sprucken hjälper det att plana då eller måste köpa ny topp? går det att köpa en ny packning plus kleta på packningsmassa?

B,t,w kopplingen är kass!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
man kan svetsa spruckna toppar med tig-svets. men de är ingen garanti att det håller. packningsmassa skulle jag aldrig prova med på en topp.

låter nästan som något inte är bra i din motor då den skramlar? vanos brukar kunna föra sånt liv utan att de är någon större fara. den är relativt lättrenoverad om du nu plockat ner toppen själv så klarar du de utan större bekymmer.

väremeproblemet låter som en kass vattenpump eller luft i systemet.

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.