|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har Dakota Lemon (välkomna alla fläckar, jag vet =) och har således 2 problem. 1) Klassiska jeansfläckar. Jeansen har färgat av sig lite vid svankstödet. 2) Har haft en bilbarnstol som vilat på ett svart skydd. Vid i och urhoppning har stolen och skyddet glidit fram och tillbaka, vilket har fått följden att skyddets svart färg smitit av på skinnet. Har testat BMW Läderlotion och rengöring, Jif Citron (tips från AP), vanliga leather wipes och nu senast en textiltvätt som bilhandlare använder. Ingen av medlem rår på det. Det verkar vara någon form att färgavsmitning. Finns det bättre medel mot detta? Är så förbannad nu så jag är på väg att testa lacknafta - så STOPPA mig med bättre förslag innan jag gör bort mig rejält! //Jimmy | |
|
Fortsatte prova med galltvål - funkade inte. Testade sedan kemisk bensin - funkade inte Friskt vågat, hälften vunnet...testade aceton - voilá Man måste dock vara sjukt försiktigt, för det känns som om man är "nere i lädret" och gräver. Så lite försiktigt duttande på ytan och sedan rikligt med vatten och sedan en ordentlig insmörjning med Läderlotion gjorde tricket. Dakota Lemon med en 2-åring och en 4-åring i baksätet är verkligen att utmana ödet. Denna gång kom jag undan med blotta förskräckelsen och numera är hela baksätet inklätt med zebraplädar under bilbarnstolarna...(schysst pimp my ride-look) =9 |
|
| Nästa gång skaffar du dig två sådana här svampar istället. Duscha på lite såpa och sedan gnuggar du lite försiktigt på klädseln, dörrsidor eller vad nu kan tänkas vara skitigt. Länk | |
|
Meguairs läderrengöring brukar funka men Dakota LEmon och Champagne är färger på läder som gör att veckoputsande blir till vardag:) Smutsfläckar som får sitta för länge på en ljus läderklädsel har en tendens att fastna, ju nyare fläck ju enklare att få bort. Mvh Asken |
|
| James007, du har Power Post! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.