|
|
|
|---|---|
|
Tänkte precis på en sak eftersom jag kommenterade en annan sak på forumet. X1 levereras med run-flat däck. Deras paket med vinterdäck, levereras med run-flat däck. Dessa är svindyra, och ger man dom ca 18000 första gången, så har man riktiga orginalfälgar och däck värda 12000 i priset. Det är 6000,- för BMW orginalfälg (svinbilligt). När dessa skall bytes, kan man köpa "normala" däck. Sen är frågan? Kommer det reservdäck eller annat med X1. Tror inte det. Så man måste köpa ett kit i fall man står där med platt däck. Eller köra till värkstan på sitt run-flat. Jag kommer köpa liten 12V kompressor, don och sats för 700,- och sätta "normala" däck på mina snygga, billiga orginalfälgar (som givetvis gör att jag behåller garantin om nåt händer, t.ex i framvagnen). Står i BMWs garantibrev (läst någonstans) att ej orginaldelar, ink fälg gör att man kan få ändrade garantivilkor) Några kommentare? | |
|
Vilken dimension är det på de vinterhjul BMW har till X1, är det 225/50-17 som för sommardäcken? Vad är det för däck, är det Continental Wintercontact som till X3? //Stenback |
|
|
Samma dim 225/50/17 som sommar. Jag vet inte annat än att det står Dunlop på nätet. Kan vara att olika handlare har olika däck. Skall fråga när jag åker dit igen. Diskuterade precis med en X3-ägare med. Vad gäller med BMW Mobile Care om man punkar, bilen skall ha run-flat, men när dom kommer dit har man vanliga däck. Åker man på bergningskostnaden då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.