|
|
|
|---|---|
|
Hej, Måndag morgon - kärran startar inte - flyttade den 10 meter i Lördags - nu sur! Tydligen ett vanligt problem har jag sett på forumet. Hur som helst så tänkte jag ta ut stiften och torka dom men dessa sitter rätt långt ner i blocket och jag har ingen så lång tändstiftsnyckel. Någon som har tips på var man kan få tag i någon som passar mottages tacksamt.... Vad är det för storlek på hylsan? "523iA Touring -98" | |
|
Hej, denna skall finnas med i originalsatsen i bilen. Är inte ovanligt att tidigare ägare (eller verkstäder?) tar hand om dessa. Finns att köpa på BMW och kostar ingen förmögenhet. Glöm inte de tillhörande "stången". //H |
|
|
Tack för svar Håkan, Jo min verktygsats är ganska rensad... Svänger förbi min lokala BMW nasare och inhandlar en sån - kan vara bra att ha. minst sagt!!! "523iA Touring -98" |
|
| Har du kompression? Kan ju även vara klassikern med överfyllda lyftare och öppna ventiler. I så fall inaktivera bränslepumpen genom att ta ur relä el. säkring och kör starten 3 x 20-25s med lite svalning emellanåt och sedan igång med pumpen igen. | |
|
Tapparna brukar ha T-modell som funkar fint om man väljer den längre modellen 16mm storlek, tips vid återmontering av tändstift använd en bit bensinslang på ca 15 cm att skruva dit stiften med så inte stiften tar felgänger. mvh |
|
|
Gjorde trixet med att ut säkringen till bensinpumpen, köra runt startmotorn i ca 30 sekunder, tillbaka med säkringen. Koka en kopp kaffe, ut till bilen igen efter 30 minuter. Sen tog det nog 20-30 sekunders nötande med startmotorn innan den tände till hostade och rykte rätt mycket men efter några minuter på tomgång gick den rent igen. Tändstiftsnyckel fanns hos BMW nasaren för 200:-. Trist fel på en annars underbar bil. "523iA Touring -98" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.