|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag köpte en E46 330i för någon månad sedan, och den tuffar och går som den ska. Dock så tänkte jag att jag ska försöka ge den en ärlig chans att ta sig igenom vintern med dess saltslask och grus med lacken i skapligt skick. Så, mina funderingar är följande: DiTEC, ska man köra en sådan innan lappmöglet börjar lägga sig på dator och torg? Det finns ju Mr CAP också, men vad jag har lyckats utröna av att leta runt här på AP så verkar folk överlag föredra DiTEC, med förbehåll för att man hittar en bra verkstad. Tvätt, jag har inte riktigt tid och ork att fixa det själv i en GDS-hall, samt att det verkar ju som att man ska veta ganska exakt vad man håller på med om man inte ska göra mer skada än nytta, något som jag helt klart inte vet. Så, finns det några vettiga alternativ? T.ex någon professionell handtvätt, eller är moderna "vanliga" biltvättar bra nog nuförtiden? Mvh Sunner | |
|
Maskintvätt kan du glömma. Dels återanvänds vattnet och borstarna misshandlar lacken å det grövsta. Har du otur kan det räcka med en maskintvätt för att förstöra lacken. DiTEC brukar erbjuda handtvätt. En bil som används dagligen på vintern bör enligt min uppfattning tvättas en gång i veckan. Jag tvättar alltid mina bilar förhand med ren tvättsvamp och mycket vatten. E |
|
|
Ok, låter som att jag kan börja med en DiTEC-behandling då iallafall. Finns det inga tvättar som erbjuder "fintvätt", t.ex utan återanvänt vägsaltvatten? Låter ju annars som en lysande affärsidé. ;) |
|
|
Tror inte det går att få miljötillstånd för det. En automattvätt använder massor med vatten, vilket används i marknadsföringen. Sen att det är åtanvänt vatten med samma salthalt som dödahavet kanske inte något att skryta med. Det finns de som säljer "tjänsten" handtvätt. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.