AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.911

Mekonomens verkstäder?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Går alla dessa efter en viss standard? eftersom vanliga verkstäder blir klassad som en "mekonomen" verkstad.
Har själva mycket närmare till en sådan verkstad än till en Bmw aktu.verkstad.
Men jag får en känsla av att dom tar ganska bra betalt? Tar dom lika mycket som en Bmw verkstad lämnar man ju hellre där.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag lämnade in min bil för en inspektion 1 i fredags. BMW skulle ha 5400 och mekonomen 2700 då fick jag dessutom låna en hyrbil. 100% nöjd, redan på lunch var det klart. Jag fick ett dokument med alla kontrollpunkter och vilka övriga fel de hittade. De gick igenom datorn och nollade de felkoder de hittade. Kommer inte lämna in min på BMW igen, men det är klart på mekonomen kanterar de förståss inte oljan först och har på sig silkesvantar som jag förmodar de har på BMW :-)
In
35
Inka02
BMW 2002 -74
Det skiljer säkert ganska mycket mellan hur bra olika Mekonomen-verkstäder är precis som med andra verkstäder. Jag bruka serva och reparera min Passat -02 hos Mekonomen. Kunnig, trevlig personal och med priser långt under VAG:s verkstäder.

En annan Mekonomen-verkstad i stan har inte lika bra rykte. Kolla med kompisar eller sök omdömen på Eniro!

Min BMW 2002 skruvar jag mest med själv.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Två bra omdömen är ju bra iaf :)
Men visst är det så.att det skiljer verkstäder i mellan.
Men det borde ju vara så att dom ska uppfylla en viss standard för att just kunna få kalla sig en mekonomen-verkstad.
Har frågat runt lite,men verkar inte som det är någon som haft inne den hos någon mekonomen här.
Skulle inte rekommendera mekonomen verkstaden här, lämnade in min bil, och det första kundmottagaren frågade om, vet du om något fel.(känns inte bra) Efter tre timmar var den klar, skulle åka bort samma dag, så jag orkade inte klaga, men servicelampan var inte släckt, ett dimljus fungerade fortfarande inte, ingen stämpel i serviceboken. (Det var en Ford Cougar)
michael.anki
Trodde inte folk lämnade sina BMW:s på Mekonomen??

Klingar inte bra i mina öron!

Bmw idag Bmw imorgon
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Varför inte? Vad är det för fantastskt som BMW gör med min 13år gamla bil som inte mekonomen klarar av?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag förstår inte heller vad BMW gör som är så värt merkostnaden? Byta olja och liknande kräver inte precis specialverktyg eller specialkunskap...

Mvh Johan
Pe
157
Pekki
320dT -14
"Byta olja och liknande kräver inte precis specialverktyg eller specialkunskap..."

Ja just..
Varför lämnar man in bilen överhuvudtaget för o byta olja o filter när man kan göra det själv på en halvtimme, och spara runt 2000:- på det.
För oljan går vel på ca 7-800:- + filter ca 150:-.
Om nåt går sönder på bilen kan man ju ändå göra ett försök o fixa det själv, klarar man det inte så lämnar man in.
Det ända som jag inte ger mej på är kamremsbyte, lite trist om man råkar sätta en kugge fel.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag håller med dig Pekki. Men om man inte vill göra det själv, så kan man ju lika gärna ta det som ger mest för pengarna.

Mvh Johan
michael.anki
Kan man lämna på Mekonomen kan man lika väl lämna till sunkens bilmeck eller något liknande o tjäna 1000:- till.

Jaja,vi tänker väl olika!

Bmw idag Bmw imorgon
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, varför inte? Om man tror att arbetet blir lika väl utfört ser jag inga problem med det. Just sunkens bilmeck ger inte mig några bra vibbar men billigast och minst lika bra blir det nog om man gör det själv.

Sen är det ju skillnad på vad man har för bil. På en Porsche GT3 RS -10 är det väl lite mer värt med en fin stämpel än på t.ex. en 328 -99.

Mvh Johan
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
och jag som hade tänkt lämna in min gammla 316 på en insp II :) folk bara skakar på huvudet :D
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Har anlitat Mekonomen för arbete t.ex kamremsbyten då de lämnar 3 års garanti på delar och arbete. Men annars är mitt förtroende för verkstäder oavsett vad det står på skylten lika med noll, lagar och servar själv så jag vet att det blir riktigt gjort.

mvh
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Skulle också hellre göra allting själv,men tyvärr så betyder dessa stämplar i boken allt för mycket vid en försäljning.
Känns lite trist att betala så mycket för nåt man minst klarar av lika bra själv.
Det jag fortfarande kommer göra själv är "oljeservicen" den känns verkligen som att kasta pengarna i sjön att lämna in för.

Dutta:
Släcker du dina lampor själv?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.