AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
869

Elfel 525i Touring -01 (import)

xp
3
xplejjn
525i Touring -01
Hej!

Har ett akut problem: Köpte nytt batteri för ca en månad sen, men det verkar som om något står och tjuvdrar el för nu är allt stendött igen.

Nu är det så att vår barnvagn är i bagageutrymmet, och jag undrar om det finns någon backup-öppning av bagageluckan? Har letat som en tok men inte hittat något.

Alternativ 2 borde väl vara att koppla ett annat batteri o starta med kablar, eller?
fz
119
fzmoto
Z3 1,9 1997
320iA Touring 2007
Hej

Prova den gamla goda tekniken, stoppa in och vrid om nyckeln, åt vänster....(i bakluckan!)

MVH Calle

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Rätta mig om jag har fel men inte f.. sitter det något lås där har iofs inte kvar min -02 T men vad jag vet var där inget lås på min iaf
Sen så är det väl el öppning på den också

Ha de T
sv
1
sveinjn
BMW 523 IAT -2000
Har du drag på den kan du koppla startkablar eller starthjälp med minuspolen på draget och en liten sladd från pluspol till uttaget imitten av kontakten. Då får du stöm för att öppna med fjärren.
xp
3
xplejjn
525i Touring -01
Hej och tack för svaren. Det finns inget lås på bakluckan så att öppna den med nyckel gick inte. Men efter att ha sökt lite mer här på forumet löste det sig.

Bakom "verktygslådan" i bakluckan satt ett litet plastskydd som var fäst i ett "snöre". Drog man i den så gick bakluckan upp. Barnvagnen är fri igen :)

Nästa steg blir ju att försöka lista ut vad det kan vara som tjuvdrar ström hela tiden.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Den absolut största boven vad gäller tjuva ström är väl effektslutsteget till kupéfläkten. Symptomen brukar vara att fläkten går lite som den vill oavsett inställning samt kan fortsätta att gå när bilen är avstängd.
På andra plats kommer nog eftermonterade larm m.m.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.