|
|
|
|---|---|
|
Min 525 -01(ca.17500mil) har börjat "fukta" lite motorolja, men jag hittar fan inte varifrån det kommer. Det är YTTERST lite, blir aldrig någon pöl i garaget, men det blir lite oljigt. Verkar komma på motorns vänstra sida, strax bakom oljefiltret. I höjd med det, högre upp är det snustorrt. Vad fan är det som läcker? Kan det slungas upp nedifrån dit? Framkant av motorn är torr, så främre vevstakspackning verkar tät. Vevhusventilationen verkar torr, men jag kanske missar nån slang. Har ni några tips? Ska jag riva vevhusventen ändå? Mvh, Zoltan | |
|
Tilägg 2:a mening: Motorns undersida blir lite oljig, men inget på garagegolvet. Märks inte på nivån heller... Jag har rivit plast o kablar för att försöka hitta läckan, men kommer inte på nåt vettigt, så tipsa gärna om ni har haft samma bekymmer Mvh, /Z |
|
|
Ingen? Kan det vara no. 6 på den? Det är ju fuktigt strax bakom oljefiltret. Länk |
|
|
Verkar som om du är ensam om ditt problem? Har du provat rengöra/avfetta det oljiga området? Det gör det lite lättare att hitta oljeläckans ursprung. mvh/ Anders |
|
|
På min 528 så var bult 11 lös. /// Kristian |
|
|
Ja, det verkar helt galet. Jag har avfettat och försökt att lokalisera. Har heller aldrig vart med om liknande, trotts ägt en M52TU och farsan har en M54 + att jag har haft några M50:or till. Alla var snustorra, t.o.m. sunkkombin (520-94) från Italien med okänt miltal, som jag har till skitbil, även den är torr som sahara utvändigt. No. 11 sitter åt. Alla känn och synbara slangar / rör till vevhusvent. är torra, jag får börja riva filterbehållare, så får vi se. Tack i alla fall. Det är skiiitliiiiite som läcker, men dock väldigt irriterande. Annars spinner hon som en katt, ca. 17500mil. |
|
|
Bytte ikväll no. 6 + div. andra småpackningar så får vi se om det var det. Återkommer. Det är lite märklig konstruktion, generator, servopump, oljefilterhus + "remkrafter" hänger och belastar en enhet som sitter bultad med 6 st. M8 på motorn och bär upp allt det. |
|
|
Kan nämna att det var No. 6, dvs. packning till oljefilterhus. Verkar slutat fukta nu i alla fall. Gött. Jävligt ovanligt enligt Bosse på BJ Bil, men de har sålt någon packning. Länk /Z |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.