|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle ta en titt på mitt kombiinstrument idag då den strular till och från (alla mätare dör), Var inga problem och få ut självaste instrumenthuset och den blåa samt vita stora kontakten, dock så fick jag inte lös den mindre svarta kontakten, hur jag än försökte så ville den inte ge med sig. Hade även svårt och se hur den ser ut då jag inte kunde dra ut instrumenthuset så långt så jag gav upp efter en stund. Är det någon som har en bild på hur denna kontakt ser ut och vad jag måste göra för att få bort den? Kände att det var nå plastbitar som var mer lösa än andra men hur jag än tryckte, bengla och hade det så ville inte skiten lossna! Nå, jag sprutade på lite kontaktspray på den vita och blåa kontakten och satte tillbaka kombiinstrumentet. Men till det här kom det nya fel. Airbaglampan lyser nu i några minuter, har sökt på forumet och alla snackar om airbagsensor på passagerar sidan men har bara airbag i ratten. Detta är ju inte ett stort fel egentligen, den slocknar ju till slut. Har andra problem där nummerplåtsbelysningen inte fungerar, men efter att jag hade varit och pillat i kombiinstrumentet så börja ena lampan lysa! Iaf ett framsteg. Sen ett annat elfel är att säkring nummer 7, dvs. bl.a. centrallås går till och från, detta är riktigt irriterande och har inte kunnat lokalisera felet än. Nu börjar jag dock undra om alla dessa tre elfel har ett kopplade ihop på något vänster. Om det är kontaktbrott någonstans och då mest troligtvis i bagageluckan? Vad tror ni? Någon aning till dessa irriterande elfel som håller på att få mig och vilja bränna upp BMWn. | |
| Kolla bakluckan, är ett vanligt ställe för kortsutning. Du måste skära upp höljet för att se om det är skadade kablar där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.