|
|
|
|---|---|
| hej är det någån som vet var airbags censon sitter på en e36 | |
|
tja! Den sitter i balken som är bakom stötfångaren |
|
| min airbags lampa började blinka efter ja montera sido blinkers kan jag stött i mot censorn? | |
|
hmm på min 325 -e36 tror jag det sitter 2 sensorer av lysande gul/orange färg mitt på främre hjulhusen inne i motorutrymmet. men de kanske inte är airbag sensorer.. vad är de då?.. Länk |
|
|
Sensorer till orginallarmet kanske? Mvh Jens |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Allt som har med airbagen att göra är det varningsfärg eller text på.Så man inte ska pilla på dom i onödan. Det kan sitta kablage i innerskärmen där du hölls med blinkersen,som ev har påverkats,var någon som drog isär en skarvkoppling där, varav en träff med ett diagnosprogram för att släcka lampan blir oundviklig. MVH Hasso |
|
På min E36:a hitta man någon slags airbagsensor under baksättet...... |
|
|
Har också för mig att de små oranga "lådorna" på hjulhusen i E36 är sensorerna till airbagen... /Johan |
|
|
Under baksätet! Kommer ihåg senast jag hade dän det att jag tänkte... -Hmm... "den där boxen det står "air bag sensor" på (ung.) ska jag nog inte pilla på... |
|
|
På e-36 sitter sensorn under baksätet! Är ju inte att rekomendera att hålla på mednåt som har med airbagen att göra! |
|
|
Samma på E34, sitter under baksätet. /mvh |
|
M-3 |
Hej grabbar.. På dom tidiga modellerna -36 sitter det nog orange saker fram + under baksätet....antar jag.. hade själv iochförsig M-3-94 med endast synligt under baksäte,men båda airbag fungerade på min:) ang dom orange sensorerna under huven så man bör nog inte pilla på dom:):) hej |
|
Hur fan vet du att dom fungerade?? |
|
|
Hur fan vet du att dom fungerade?? |
|
| vad menar du??? | |
[Qvickeen] |
Min airbag lampa lyser, kan det vara nåt fel på senosrn då?... Har hört att det kan vara nån sensor under förar stolen... inte populärt att köra ner knät i sätet... då den pajar lätt SeeYaa Qvickeen |
|
Tjenare. När jag tog ur min inredning så såg jag inga sensorer under baksätet... M3 E36 -93. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
jag kanske skulle lagt ett :) i inlägget.. Det var en skämt alltså... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.