AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
856

Lufta kylsystem m3

Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Hej

Någon som kan förklara hur man luftar kylsystemet på en M3 coupe -98? För det är ju inte samma som på 325.

Det är så vitt jag vet självluftande. Bara att fylla på kylarvätska eftresom det rinner undan.
Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Jaha okej. Det är så att motortempmätaren har fått fnatt den pendlar mellan att visa rätt temp lr så går den upp på rött och stannar där. Jag har bytt givare men det gjorde ingen skillnad så jag trodde att det kunde va luft i systemet men då är det ju inte det heller antagligen så är det väl nån sladd det är fel på nånstans.

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

har du bytt termostaten? Eller har du koll på att den (verkligen inte) går varm?

Mvh Peter
Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Nej bilen går inte varm, bilen går perfekt men det är mätaren som studsar fram och tillbaka

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja, temp-mätaren brukar pendla duktigt mellan blått o rött om termostaten är kass...fick byta på min 95:a en gång minns jag...

Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Okej kan nog vara den men jag tycker ändå det är lustigt ibland så är mätaren helt normal några mil sen bara flaxar den som fan.

Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Ibland när bilen stått stilla flera dagar och jag startar bilen så står motortempen på rött sen när man kört nån kilometer så går den till normal temp lr "flaxar"

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ojdå, ja då är det garanterat nåt elfel nånstans ju:-)

Varken luft i systemet eller nåt annat kan ju orsaka det liksom...
Sp
72
SpaceAce
M3 SMG Coupe -98
Ja det känns som det måste vara ett elfel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.