|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag velar fortfarande om jag skall köpa en av de nya Z4:orna. Körde en i våras och blev smått kär i den. Dock splittrad. Ni som köpt den, vad är bra/dåligt med den? Är ni nöjda? Har ni testat olika motorer? Hur är DKG lådan i 35i? | |
|
Har testat de olika motorerna och mitt val stannade på mellanspisen men manuell låda. Räcker mycket bra och jag har alltid gillad den stora sexan i dess olika former. Tycker dessutom om manuell låda. Bra: Hittills det mesta kan väl egentligen inte komma på något som inte stämmer med mina förväntningar och jag har inte haft några problem eller fel. Det jag möjligen skulle vilja testa är att plocka av de förbaskade RFT däcken o köra vanliga för att se om det minskar vägljudet något i hög motorvägsfart. Å andra sidan är den en Cab/coupe och då får man ta lite högre ljudnivå. Cockpit känns rymlig och välplanerad, bra med förvaring. Skuffen räcker för två personer med klok packning även om man ska vara borta någon dag. Handlar bara om att skaffa rätt bag som är mjuk. Största leendet på läpparna infinner sig när taket är nere, sport-läget inknappat och vägen är krokig och fri. Sedan behöver det inte vara varmt eller solsken för att man ska njuta. Värmen funkar mycket bra och vindskyddet gör ett bra jobb, möjligen skulle en varmluftsfläkt i nacken som en del konkurrenter ha göra nytta men det funkar med halsduk också. Något dåligt vet jag inte om jag kommer på,,,,,,uppmärksamhet möjligen :-) Slutsats.......I love my Z4. |
|
|
Har faktiskt kommit på en nackdel nu när jag kört i lite regnslask. Bilen drar upp rejält med skit på bakstammen och luckan samt sidorna så det är tvätt som gäller så fort man varit ute. |
|
|
Den testas just nu på kanal 9 - Top Gear /Andreas. |
|
|
Den är jättehärlig. Nackdelen är att den väcker ganska mycket uppmärksamhet ;) |
|
|
Uppmärksamheten kan man leva med. Körde en härlig runda för två veckor sedan, tempen precis på nollan och solsken. Lagom med temp från fötterna och mössa på huvudet samt bra musik i stereon. Njöt för fulla muggar men jädrar vad folk glodde bara för att det var lite kallt. Därefter har det inte blivit många meter körda pga snökletet tyvärr. |
|
|
Om man ska komma på en nackdel så kan det ju vara att den är tvåsitsig, haft 2 olika 3-serie cab i 5 år innan och haft användning för baksätet en gång under den perioden så för min del saknar jag inte baksätet men andra skulle kanske göra det. Kombin tjänstgör som laståsna och transportör. Blev störtförälskad vid första provturen och ångrar inte mitt köp, nu står den och väntar på solsken och vårluft...... |
|
| pelleman77; vilken hotor har du?? | |
|
Sail>"Det jag möjligen skulle vilja testa är att plocka av de förbaskade RFT däcken o köra vanliga för att se om det minskar vägljudet något i hög motorvägsfart" Visserligen har jag en annan generation Z4 men jag tog bort mina RFT däck och resultatet var en helt ny bil! Det har skrivits många gånger förut men RFT däcken är verkligen hemska. Efter bytet har ljudnivån sjunkit markant, småstötigheten är borta och bilen är mycket mindre spårkänslig. ------- //Lövet |
|
| Jag plockade av mina RFT med än gång. Bilen var med RFT oerhört spårkänslig. Det försvann helt med vanliga däck, plus att som Lövet säger så blev det mindre vägljud och mindre stötkänslighet. Som natt och dag. | |
| bmw_jerry: Jag satsade på 23i, tycker den passar mig utmärkt. | |
|
om du nu är utan RFT däck hur gör du om du får punktering då och är långt hemifrån? Har du med ett extra däck eller får de komma och laga på plats.:-) |
|
|
Att ersätta reservdäcket är ju enkelt. Finns ju en uppsjö med olika mobility kits och sprayburkar som fixar en färd till en däckverkstad. |
|
|
Sail det är ju inte alltid det räcker med spray, själv körde jag över ett plattjärn från någon lastbil strax före en rondell då uppmärksamheten låg på övrig trafik och då räcker inte sprayburken, men det är ju oerhört sällan ett däck går sönder men men, själv har jag alltid en riktig plåtfälg med tillhörande däck i skuffen även några spray då jag ofta åker mindre vägar och långt till hjälp mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.