|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om de går å slänga i en 323 (e30) motor i en 520 (e28)... Nån som har gjort de??? Är de mycke å göra eller är de bara å slänga i å köra??? //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) | |
|
Ska väl inte vara nå prob... Byte av databox kanske men allt annt ska väl passa.. Motorfästen o dyl är ju bara att ta av 2.0'an då det är likadant block... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
El å sånt då??? Kommer de att vara nå problem med det?? //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) (Har Amazon TILL SALU) |
|
|
Ska det inte vara då det i stort sett är likadana motorer. Men som sagt styrboxen behöver du nog byta... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Hmmm kanske är något att satsa på!!! //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) (Har Amazon TILL SALU) |
|
Bjudko |
Varför inte behålla amazonen, jag menar, lägre än så kan man inte ens sitta i en sportbil :) Man kikar nästan under ratten haha 2000 spermier varje sekund MGB - 67:a Jaguar Daimler 3.6 L 87:a |
|
Hehe ja men sen ska de va lite "power" i motorn åxå... Kör original 85hästar på bakhjulen... Knappt den orkar dra loss bakhjulen på torr asfalt... De e ju klart billigare med amazon men BMW är fan så mycke bättre än nån gammal SUR VOLVO!!!! //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) (Har Amazon TILL SALU) |
|
|
Hur fan blir de med utväxlingen då??? //Cosmos (Ännu ej BMW Ägare) (Har Amazon TILL SALU) |
|
|
Hej Cosmos ! Gjorde detta i min 520 E28 -83, inget problem alls toppen är lika borrdiam är lika det enda som skiljer är slaglängden. jag använde styrboxen från min 520, det funkade bra ! kolla bara att motorn är frisk innan du smäller i den i bilen, själv renoverade jag allt !! utom att byta ringarna !! smart kille va !! rök bått som en ford men den gick bra efter detta polaren hängde inte med med sin 525 -89 !! det var kul.... och du passa på att slänga in lite vassare kammar på en gång !! det skulle jag ha gjort då men det var för evigheter sen när man inte hade pengar !!.. |
|
|
Cosmos !! glömde att oljetråget måste du ta från 2,0 blocket !!!! passar inte annars .. det var allt ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.