|
|
|
|---|---|
|
syrran lånade bilen som hon brukar. låset kärvar lite på förarsidan så hon lämnade nyckeln i tändningslåset och tryckte ner låset i dörren, fast jag sagt åt henne att gå runt och låsa från utsidan på passagerarsidan, för det finns BARA 1 NYCKEL TILL BILEN! men så är de väll när man är latare än en gris. ursäkta men blir så förbannad! :@ så va gör man? jag måste ha den imorgonbitti... ringa en låssmed de första man gör eller? BMW ownz | |
|
Har du tecknat assistans? Där brukar hjälp ingå för sånt här. Annars blir det till att antingen kontakta en låssmed eller krossa en ruta. För du bör ju inte lämna bilen med nyckeln i tändningslåset då försäkring inte täcker om någon stjäl bilen om man lämnar nyckeln kvar i tändningslåset. |
|
| Använda reservnyckeln kanske ? | |
|
ojdå, läste inte hela inlägget......ursäkta Anlita en biltjuv kanske *S* |
|
| MantaMania, han skriver ju att han bara har en nyckel. | |
|
kul att närmaste låssmed är 10 mil bort.. förstör inte pärlan i onödan. BMW ownz |
|
|
Hej Det där låter inge kul, en olycka händer lätt. Jag skulle rekommendera dig att beställa en ny bilnyckel från närmsta aukt. BMWÅF. Det tar nog mer än 1 dag att få den dessvärre. Du borde kunna ringa en bärgare annars, de kan ha utr för att ta sig in i bilar, om du har halvförsäkring betalar du självrisken för bärgaren. Hoppas det löser sig. Mvh Asken |
|
|
har ju inget annat än trafik på den. de är på gång att bli en extranyckel. men eftersom låset på förarsidan är så slitet så ska låsen även bytas ut. så de har drygats ut på tiden på grund av de då. jag har inte så mycket tid för bilen längre heller. men de får väll syrran stå för bara den är hel och körbar efter helgen. lånar en bil av grannen imorgon. så de ordnar sig iaf! :/ BMW ownz |
|
| Bärgningskillar brukar fixa det där på plats. | |
|
Nike81: kan vara nått du! ;) får gå ut och prova sen. dock är baksätet 1 hel del och plåten bakom är de inte stora hål i? man kanske kan slå undan sätet i alla fall och sträcka in en hand med ett slags förlängningsverktyg? BMW ownz |
|
| Frrla, visst är det en coupe du har (om jag inte minns fel), vi har ju "ram fria" sidorutor, pröva med att gå in via den mjuka gummilisten från sidan annars och försökt få upp låsknoppen eller om du använder något långt och kraftigt kanske du kan till och med komma åt dörrhandtaget? | |
|
En jag känner beställde en ny nyckel till sin 328 i går. Skulle kosta 650:- och ta en vecka. Alternativet är att krossa en ruta eller knäcka dörrlåset. Skulle dock rekommendera att vänta på en ny nyckel. |
|
|
hör på själva f*n. ska byta ut mina lås. men jag skriver detta här iaf. jag tog med mig några mejslar ut och skulle ta bort listen bak. fick en ljus ide att prova med en vanlig i dörrlåset på förarsidan. eftersom de låset ändå är paj. 2 jättesmå vanliga gick de upp med! :O grejade på i kanske 30 min innan jag fick till det. helt sjukt! men de måste vara endast för de var så slitet? annars är de ju enkelt att ta sig in i bilarna om man har tid på sig :S forsberg_80: funderade på att ta en ruta då de säkert skulle bli billigare. men som tur var han jag inte ens kolla upp vad en ny skulle gå på eller hur man byter. BMW ownz |
|
|
VipMartie: nä de är en 4 dörrars jag har. annars hade de vare lättare. såg ett youtubeklipp där de tog sig in i liknande bilar.. BMW ownz |
|
|
Hehe kul att det löste sig och bra att veta också att låsen är så enkla att öppna, jag har också en nyckel bara, kanske också ska fundera på byta alla lås på min? Ska väl ta och önska mig en ny nyckel i julklapp... dock är jag osäker på om någon har bytt låsen innan, man vill ju inte beställa en nyckel som inte passar. =P |
|
|
kan man få satt samma gamla nyckel passar i de nya låsen? eller ska man behöva kasta den gamla nyckeln och få en ny nyckel till de nya låsen? tänkte ifall man kunde göra en fuling och bara byta ut/laga de dåliga låset. BMW ownz |
|
| Jag vet i alla fall att du kan beställa lås till befintlig nyckel från BMW, dock har jag ingen aning om kostnad. Trodde du menade att du ville byta ut alla låsen till nya (helt annorlunda). =) | |
| Finns en ganska bra beskrivning hur man gör ett verktyg och hur man använder det på en 4-dörrars. Men coupen är svårare, låste faktiskt in min egen enda nyckel för en vecka sen. Blev att bryta upp låset efter att jag försökte ta mig in "osynligt" i två timmar utan framgång. | |
|
Forsberg_80: okej. kanske ska kolla upp de för framtida eventuella inlåsningar av nyckeln ;D tackar alla för snabba svar! de är guldet när man får lite panik och inte vet hur man ska göra! BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.