|
|
|
|---|---|
| Jag undrar helt enkelt hur bra kvalitet det är på 4-hjulsdriften.. håller det eller får man räkna med dyra reparationer osv, dom flesta bilar man ser till salu har ju gått uppåt en 25-30000 mil så man undrar ju om det verkligen håller hur länge som helst. Sen undrar ja även hur det funkar, vilken typ av diff är det osv? | |
|
min håller än så länge och har inte varit så snäll mot den har gått bana å grus plus massa lek där imellan. men kopplingen kan slira lite när den är varm. här är vad den håller för utan probs Länk kan tillägga att detta är min första/bruks-bil det ända som kan gå sönder är väll fördelnings lådan så den inte driver fram och kopplingen som sagt men det kan det på alla bilar MVH//stoffe |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
Roffa1 |
rob_t_j72: Läste en av länkarna du refererade till, tyckte det lät mkt illavarslande när du varnade för följande: "Många har nog fått sin visco förstörd vid bromsprov hos bilprovningen utan att dom vet om det" Har du lust att utveckla detta lite närmare, jag har själv en E90 330xiA. Vill ej få den förstörd per automatik via SBP. |
| ok.. tack för svaren. har läst på lite om ix nu å kommit fram till att det får nog bli en audi,passat eller kanske subaru istället. kör legacy för tillfället å den gillar jag, men funderar på bilbyte å ja tycker systemet med torsen diff verkar lite mer driftsäkert än visco. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Roffa1! Bilar med fyrhjulsdrift skall besiktningsmannen utföra ett "alternativt" bromsprov,vilket innebär att de kör den inom området och provar bromsarna. På rullarna där övriga bilar provas, kan som sagt visco gå sönder, då bromsarna "normalt" testas med ett hjulpar i taget. Mvh Patrik |
|
Roffa1: Nja, det är inte jag som skrivit det utan du tänker nog på inläggen av Spiidfriik eller wolv i denna tråd?: Länk Precis som M635/Patrik skriver så ska de utföra "alternativt bromsprov", vissa stationer har en speciell bromsprovare för fyrhjulsdrivna bilar. Mvh /Robban |
|
|
badass: Jag är MYCKET nöjd med bilen, det kanske inte verkar så... ;) |
|
| Hittade en intressant AWD-sida: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.