|
|
|
|---|---|
|
har köpt en 523 men utan cd är det svårt att hitta en växlare, eller vad gör man, den har bara radio o kasset. har någon tips på vad man kan lyfta in | |
ErikJ |
om du har en buisness kassett kan du styra en org CD växlare om du har en reverse måste du tyvärr byta hela enheten kassett+display |
|
Du trenger bara at skifta hela enheten visst du skal ha en original bmw vekslare.Visst du har en Bmw-reverse kasset kan du setta på en Cd-vekslare med Fm-modulert ljud inte 100% ljudkvalitet med ok.Det er det billigste alternativet.Jeg vet at sony og pioneer har detta med Fm-Styring,Ljudet kommer gjennom radio frekvenser.I norge kostar detta 2995 Nkr.Sekkert billigare i sverige. Lykka til!! Mvh. Chris |
|
| www.backesljudbygg.se har Alpine Cd vxl med kabel till BMW Buisness Kass ett( original knappar fungerar som det skall ingen lös FM modulator eller styrbox) pris ca 5000:- | |
|
Jag har också bara en buisness rds kassett i min 528iA-98, det jag undrar är om det finns kablar fördragna till en cd-växlare bak i skuffen? Och vilka knappar på kassettenheten man i så fall styr cd-växlaren med, eller styr man den via bc? Finns det några andra märken på cd-växlare som är kompatibel med bmw org, typ Alpine eller någon annat märke. Har en Alpine CHM-S601 liggandes sen förra bilen, går den att använda på något sätt? /Wengen |
|
|
Alpine har en CD-växlare som heter CHM-S630 som tillsammans med en adapter passar BMWs orginalsystem från och med årsmodell -96 och nyare. Paketet med växlaren och adapter kostar ca 4500:- För mer info gå in på www.alpine.se Mvh Jonas.N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.