AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
485

cd växlare e 39

bm
26
bmw745
745 IA Highline -87 318IA -01
har köpt en 523 men utan cd är det svårt att hitta en växlare, eller vad gör man, den har bara radio o kasset.
har någon tips på vad man kan lyfta in
ErikJ
om du har en buisness kassett kan du styra en org CD växlare om du har en reverse måste du tyvärr byta hela enheten kassett+display

ch
23
chris a hammerseth
2000-316i Sedan-E-46
Du trenger bara at skifta hela enheten visst du skal ha en original bmw vekslare.Visst du har en Bmw-reverse kasset kan du setta på en Cd-vekslare med Fm-modulert ljud inte 100% ljudkvalitet med ok.Det er det billigste alternativet.Jeg vet at sony og pioneer har detta med Fm-Styring,Ljudet kommer gjennom radio frekvenser.I norge kostar detta 2995 Nkr.Sekkert billigare i sverige. Lykka til!!

Mvh.
Chris
www.backesljudbygg.se har Alpine Cd vxl med kabel till BMW Buisness Kass ett( original knappar fungerar som det skall ingen lös FM modulator eller styrbox) pris ca 5000:-
We
192
Wengen
528iA-98
Jag har också bara en buisness rds kassett i min 528iA-98, det jag undrar är om det finns kablar fördragna till en cd-växlare bak i skuffen? Och vilka knappar på kassettenheten man i så fall styr cd-växlaren med, eller styr man den via bc? Finns det några andra märken på cd-växlare som är kompatibel med bmw org, typ Alpine eller någon annat märke. Har en Alpine CHM-S601 liggandes sen förra bilen, går den att använda på något sätt?
/Wengen
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Alpine har en CD-växlare som heter CHM-S630 som tillsammans med en adapter passar BMWs orginalsystem från och med årsmodell -96 och nyare. Paketet med växlaren och adapter kostar ca 4500:-
För mer info gå in på www.alpine.se

Mvh Jonas.N
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.