AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.151

Flera än jag som är nöjda BMW förare?

Sida 1 av 2
Visa användare
174
azumio
528iA -97
Har nu fått tillbaka bilen från servicen.

Inga fel, oljan knappt färgad, kylvätskan havsblå, knappt slitna bromsbelägg..osv
Kan det bli bättre?

Ahhhhhh, skön känsla att köra en riktig bil!!

Håller ni med?

prosperity is a mindset!
Håller med. Jag har samma motor som du men e38 kaross. Härlig bil ock härlig motor.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Jag har exakt samma känsla, har skaffat en e39 som vinterbil. Och jävlar vilken komfort. Även fast det bara är en 523 så är det ändå en njutning att köra bilen, även fast man redan saknar draget i m3an... ;)

Håller med, min vindrutespolning funkar inte men annars har jag kommit så långt att inget annat spökar, inga missljud, går som en dröm!!

Varje gång man startar bilen sprids ett leende på läpparna!!
Visa användare
174
azumio
528iA -97
@holmis63

kolla spolpumpen, den kan ge med sig har jag för mig..billig reparation :)

prosperity is a mindset!
Köpte en ny spolpump på mekonomen förra året, fanns flera alternativa pumpar till e39 men jag fick nån undermålig skit så den höll under ett år! Bara att köpa en ny igen men det blir nog original denna gången ;-)
Pa
60
Patrik_85
320 e30 Twin-Turbo -88
har sett det till min personliga uppgift att konvertera mina närmsta vänner till bmw-ägare, har lyckats med 3 i alla fall haha!

Jag formligen älskar min e39a, älskar linerna, komforten, ja allt! detta är visserligen min första bmw, men lätt att ja kommer fortsätta med detta märke ett bra tag framöver!
Patrik!

Min farsa köpte sin första BMW 1966, en vit 1800. jag var bara tre men kommer ihåg första gången den rulla in på gården! Han kör fortfarande BMW och han smittade mig å det gruvligaste, jag är inne på min fjärde nu, har kört annat, bl.a merca, men återfaller alltid till Beamer ganska snart. Jag har också smittat några polare genom åren, det är beroendeframkallande det där med BMW :-)
Visa användare
174
azumio
528iA -97
Håller med dig Patrik, designen på E39 är en fröjd för kropp och själ (förutom fågelbadet ;))
Älskar att köra den!

prosperity is a mindset!
an
95
andyswed
330iA Sedan -07
VW ID.3 Tour -20
Håller med , hade tidigare en E46 325T som var underbar att köra. dock råkade jag ut för det vanliga problemen med framvagnen , men vilken bil har inte något typfel ... Summa sumarum mycket nöjd under de nästan 5 åren jag hade den , kör dock AUDI nu och är även mycket nöjd med den.

Sc
111
Scinner
BMW 530iA Touring -93
Är ganska nybliven BMW åkare/ägare och kan inte annat än att lyfta på hatten för denna mysiga skapelse. Har haft lite små problem med den men det hade jag räknat med då den inhandlades billigt. Bara älskar motorkarakteristiken och komforten i min pärla. Som det känns nu kommer jag bara åka BMW i framtiden.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
jag skulle våga säga att tyskarna är bättre vad gäller biltillverkning och lyssnar på kunderna vad de vill ha
michael.anki
Har haft olika BMW:s genom åren och är supernöjd med alla,bruksbil som entusiastbil.

Bmw idag Bmw imorgon
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag undrar hur mycket påverkningsgraden har betydelse, min pappa köpte en ny BMW 2000 -69 och har sedan dess kört BMW, när jag växte upp visste jag redan vad jag ville ha. Har alltid varit bilintresserad, men är osäker på hur mycket själv man tänker när folk i ens närhet kör ett visst märke?

Jag tänker på alla de barn som vuxit upp med Volvo, många av dem (speciellt på landsbygden) där Volvo kanske är extra bra inom jordbruksbiten som traktorer fortsätter med volvo och fnyser åt bmw i vissa fall. Kommer såväl ihåg att då E30 var ganska ny så tyckte många landsbyggdskillar att
det var Volvo 240turbo man skulle ha, eller SAAb kanske.

För min del har jag alltid läst en massa och gör man det förstår man att tex BMW och volvo (iallafall på 80-90talet) var totalt olika bilar. Volvo och Saab med turbo var bilar byggda för 4 eller familjen och och hade man ett turboemblem kunde man glänsa lite då man körde om andra bilister på den årliga semestern, eller glänsa på campingplatsen. BMW var mer udda, och
betydde kraft och 6-cylindriga motorer (som givetvis var dåliga och klena för "alla toppar" spricker hette det ju).

Min roll har varit relativt subjektiv, då mina släktingar kört typ alla Volvos modeller man kan tänka sig genom åren, men pappa alltid kört BMW.
Det kanske intressantaste är att några av mina släktingar nu kör bmw, nya 530xd touring, 545 osv. (min morboror avslöjade att han alltid velat ha en BMW, frågan är varför han väntade så länge?)

Jag tror det är viktigt att tänka själv i sammanhanget, och nog sticker BMW mindrei ögonen nu än då? Känns mer accepterat att omge sig av BMW och dess attiraljer numera, kanske kan BMW på sikt ingå i våran trevliga jantelag för snart har "alla" BMW, BMW fur alle helt enkelt!
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Inne på 8e Bmwn och supernöjd! aldrig haft en verkstadsräkning på över 7000:- sedan -97 när jag tog körkort och började åka BMW.
Väldigt driftsäkra! Blir snarare mest förvånad när något går sönder=)

Bästa Möjliga Wal =)

sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Köpte min E39 för snart två månader sen, är vädigt nöjd och glad. Bara baluckan som måste öppnas med nyckel, då elmotorn el dyl gått sönder.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag vart mer eller mindre utdömd av min farsa när jag köpte min första BMW i början av 90-talet. Han har alltid kört Mercedes diesel och var helt övertygad om att det var det enda som höll för hans bruk. Många mil per år och ständigt med 7 meters släpvagn. Jag lyckades övertyga honom att prova en 525 TDS och sen är han såld. :-) Den nuvarande han har fick ett vevlagerhaveri, men det var godkänt ändå, det var efter 70 000mil! Morsan har köpt en 316 också, efter ett antal Golfar.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Är mycket nöjd med Bmw, både av egen erfarenhet men framför allt har jag mycket bra erfarenheter med mig från familjen. Där har det brukats Bmw, allt från normal körsträcka/år i över 10år till över 40.000mil på 5år och vi har aldrig råkat ut för problem, haverier eller dyra reparationer. Visst hände det att något gick sönder eller någon gång att de inte startade, men ingenting som inte kunde motiveras som slitdelar eller något man kan förvänta sig av ålder eller miltal.

Jo, nuvarande E46a hade defekt bensinpump som ny vilket byttes på garantin. Men det är undantaget, sedan har den bara rullat på och mätaren står å 20.000 mil snart. Min 328i har rullat 5000mil (16- snart 21.000) på 3år, med en total underhållskostnad (rep+service) på under 5000:- och har aldrig krånglat, min X3 är även den felfri men förväntar mig inget annat av en knappt två år gammal bil...

Dessutom sitter jag utmärkt i dem och konceptet passar perfekt, risken är stor att det alltid kommer stå en Bmw på min uppfart!

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Har med haft ett antal bimmers och har varit nöjd med dessa bilar. Kan säga att det är bra kvale på dessa bilar. Har ägt några andra bilar och kvalitén har varit så där!

MvH Bmw 4-ever
jag är supernöjd med min hitills :D
Ha
289
Hamilton1974
E65 740d -04
944S2 Cab -89
Är sedan 4 månader BMW-ägare för första gången och är än så länge otroligt nöjd med min 740d -04 jag använder som pendlarbil.

Enda nackdelen är att det fortfarande ligger och surrar en liten oro i bakhuvudet för saker man läst om på E65-forumet på bimmerfest.com som kan kosta ordentligt om det pajar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.