|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Köpte en beg 325 xi touring 3 v sedan, nu märkt mer o mer att bilen vibrerar/skakar och vid gaspådrag framåt och ännu mer åt vänster. I högersvängar går den jämnare. Om man lägger på lite gas i en rondell så känns det som nästan som punka på höger fram. Det var nya däck på bilen men kasst märke, Goodride ( kinesiskt ;-), Som tur var 3 mån garanti så bilfirmans mek har kollat idag men inte hittat några fel ännu. De ska testa att byta hjul till vinterdäcken, men jag vet inte... Vad säger ni!? | |
|
Skulle kunna vara en riktigt kass drivknut, men vibrerar det så att det känns borde det höras ochså. Prova lite acceleration från stillastående med nära maximalt rattutslag. Kanske är ovanligt att drivknutarna blir dåliga på X-modellerne, inte en aning faktiskt. Hade själv mycket kraftiga vibrationer som övergick till kraftiga vobblingar i hela framvagnen på min 330d (ej Xd). Dessa uppkom vid kraftigt gaspådrag och hög fart i vänsterkurvor. Det var nog så att jag märkte detta efter att jag bytt bärarmsbussningarna fram på bilen. Visade sig vara stötdämpare vänster fram som var helt slut. Du har ju dock vibrationer även rakt fram vilket jag inte hade, så det är säkert annan orsak. När du bytt till vinterdäck så kan du förhoppningsvis utesluta/bekräfta däck som felkälla. Mvh Robin |
|
|
Hej Robin Blev faktiskt bättre med vinterdäcken ffa i vänstersvängarna, känslan av punktering försvann. men tycker fortfarande att den skakar något vid acceleration. De hittade att drivaxeln på hö fram glappade så de ska byta den. Kan det ta bort skakningarna tror du? Ska be att få andra sommardäck. Tror du att det är fälgarna som kan vara skeva eller är det dem kinesiska skitdäcken som ställer till det tror du? mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.