|
|
|
|---|---|
|
Hallå där, har en e30 325:a som bokstavligt talat är en bränslepumps marodör !?? bytte ut ännu en tjutande pump och vad händer??!! Pumpen började att låta rätt så rejält bara efter ca en mil ! och nu tjuter denna också konstant, vad är det som händer ??? | |
|
Är det månne flagor el dyl som släpper innifrån tanken ?? Eller kör Du eller har kört på Etanol (E85) ? |
|
|
Dåliga kablar till pumpen så det inte får den ström den behöver? ______ |
|
|
Eller tätt bränslefilter? Mvh Janne. |
|
| Var inte nå flagor el liknande vad jag kunde märka , och bränslefiltret bytte jag ut i dag och det blev ingen märkbar skillnad alls, kör inte på e 85,det kan ifs vara nåt med kablarna men varför skriker pumpen ???? bilen startar inte på första försöket när den har stått tex över natten och det blev efter jag bytt till den nya pumpen i förrgår ??? | |
|
Testa att mäta bränsletrycket för att utesluta ett övertryck i systemet (Tryckregulatorn ). Det kan ha följt med skit/smuts el dyl i bränsleslangen som hindrar ock därvid bygger upp ett högt systemtryck ock detta skulle isof förklara att Dina bränslepumpar lever ett kortare liv? |
|
|
Jag tackar så mycket för all hjälp, skall undersöka lite i helgen . |
|
| Blir det nån skillnad om du låter bilen gå utan locket till bränsletanken? | |
|
Du kanske har haft otur och köpt dåliga pumpar helt enkelt :) Antar att du köpte från skroten? Du kan ju helt enkelt haft maximal otur! // Erik |
|
| Den senaste pumpen var ny , börjar misstänka att det har slaggat igen nånstans helt enkelt . har inte haft tid att undersöka saken mer. | |
|
Lämnade in bilen till en auktoriserad verkstad som tog 16000:- för felsökning och byte av dieselpump samt någon givare. Problemet kvarstår. Man kan köra bilen men när turbon ska ladda så stannar motorn. Kan ta 1 dygn innan bilen går att starta igen. Det är en automat. Bromsar man fast den så slår motorn av. Får ett felmeddelande vid start som säger fuelinjection problem. Är det någon som har haft något liknande problem? Bryter snart ihop när inte ens verkstaden får till den. Snälla ge mig någon ledtråd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.