AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
973

BMW 540ia Anti Spinn lampan lyser efter däck + batteri byte?

Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Hejsan!
Har precis som rubriken säger bytt till vinter däcken och bytt till nytt bättre batteri och efter detta har antispinnen slutat fungera helt lampan slocknar inte när jag trycker på knappen för att slå av/på den häller. Har gjort iordning alla skivor och belägg runt om bilen i samband med hjul bytet men den lös inte när jag hade gjort alla utom höger fram och bytt batteriet. Den funkade innan jag började med detta helt utan problem. Kan det vara så att det är nån säkring till anti spinnen som gått ? isf vart sitter den ? Funderat på om det kan vara vajern till spjällhuset oxå men känns skumt att den bara skulle lägga av bara så där.

Mvh Alexander
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Börja med att läsa ur felkoderna.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Har ingen carsoft och bilen är avställd oskattad och obes så får ju inte flytta bilen häller och den står hos en god vän som bor 1mil utanför stan :/. Sen finns ju den där check engine lampan men har ju inte en susning om hur den fungerar.
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Kolla så de är samma dimension på alla däcken, annars rullar den fortare på nåt hjul dvs den tror den spinner o varnar då för detta.

Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Den tänds så fort jag startar bilen sitter bmw original vinter däck
as
85
ase
530D T -05
540IA T -00
ta bort minus på batteriet en timme så kan det lösa sig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.