|
|
|
|---|---|
|
För att göra en lång historia kort. Har haft två e39:or, båda utrustade med DSP, navi och monitorer. Har skaffat ännu en e39 Touring -4/97men i denna sitter det en ISO stereo inskjuten i en täckplatta så att panelluckan inte går att stänga. Jag fick med handboken för originalstereon (som behandlar tre varianter )och i beaktande med bilens övriga utrustning så tror jag att det suttit en BMW Reverse RDS, minsta varianten. Jag är inte insatt för att jag aldrig behövt vara det innan så jag behöver hjälp. Jag fick tag på en gammal BMW Business RDS enhet, kassettvarianten utan display. Vilken displaypanel ska jag skaffa? Fungerar det med den stora MID panelen eller är det den smala som gäller? Det enda jag egentligen vill ha är radio och att klockan visas och att stereom smälter in i den övriga utrustningen. Jag har ingen multiratt eller extra-lull lull men det behövs väl inte för att använda en Business RDS med det breda MID-panelen? Som ni märker är jag ute och cyklar trots att jag letat runt här och googlat. Vad fungerar om man som jag nu bara har hötalarna? Är det några kablar som ska kopplas mellan RDS-enheten och Displayn? En invigde, tipsa och hjälp mig :-) | |
|
Här var det inte mycket respons. Jag fick tag på den stora MID displayn på ebay.de Så jag får klura ut hur den är kopplad mot kassettenheten när jag får den. Misstänker att jag behöver några kablar för att koppla samman dem? |
|
|
Kablarna för o koppla ihop dem ska finnas i bilen om man nu inte klippt dem. Är en ganska liten kontakt med små stift. Beemer 4 Life! |
|
| Kablarna var såklart avklippta men hittade en kontakt på Returbilen så dagen går till att löda ihop kablarna igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.