AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.265

Veck i skinnklädsel som missfärgats, vad ska jag göra åt det?

Ni
41
Nickepickepö
523i -96 "Kameleont"
Hej!

Har beige skinnklädsel i min 523. Jag köpte bilen för några veckor sen och tidigare ägare har inte varit speciellt pedantiska när det kommer till klädseln.
Det är väldigt mycket veck i lädret som har blivit missfärgat. Jag har letat lite men inte hittat något om just sånna här veck.

Räcker det med att tvätta/smörja skinnet eller krävs andra åtgärder?

Länk

Underexponerad bild för att visa hur klädseln ser ut på riktigt. (Första bilden ljuger lite angående färgen)
Länk

Mvh Nicklas
Ni
41
Nickepickepö
523i -96 "Kameleont"
Oj, länkningen blev inte som jag tänkt mig, hoppas ni ser trots allt.

Mvh Nicklas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Har skinnklädselns färg skavts av eller är det bara smuts smuts som grott in?

En eller två behandlingar med BMW alt Meguiars lädervårdmedel brukar göra susen på smutsiga skinnklädslar. JAg vill minnas att jag läst något om läderinfärgning tidigare på forumet, prova sök inlägg funktionen ovan till vänster i menyn.

Mvh
Asken
Roffa1
Biltema har en liten flaska med lädertvätt, den gör underverk för kostnaden 30:-
Om skinnet behöver färgas om, så finns det mig veteligen ingen tillgänglig produkt för detta ändamål. Då få du istället satsa på färg till skor, det finns ett enormt utbud av olika kulörer. Om du tänker använda skofärg så pensla EJ ut den på sittytorna, använd istället en liten svamp som är lätt fuktad med vatten.
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Nickepickepö, du har Powerpost!
cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
Hej!

Finns ett företag på Irland som tillverkar läderfärg till bilklädslar i vilken kulör som helst. Jag har själv använt produkten på en Porsche 964 Turbo där förarstolen hade några missfärgningar vid insteget. Stolen blev som ny efter behandling. Krävs lite tålamod samt flera strykningar/baddningar med svamp för att få ett bra resultat.

För att få fram rätt kulör måste du dock skicka in en bit läder från befintlig klädsel. Ett tips är att kolla under stolarna där det ofta finns överflödigt skinn man kan klippa bort en liten bit av.

Företaget heter dynamix dyes.

Cyprus
Har den där gått i Sundsvall?? Såldes en sån för ett tag sen med 19 eller 20 tums bling bling fälgar och annat

// 4cyl är ingen riktig BMW
Ni
41
Nickepickepö
523i -96 "Kameleont"
Ja, det stämmer. Köpte den för några månader sen. Dock utan "blingbling" fälgar ;)
Okej grattis till ett fint köp var mycket fin i lacken så vitt jag kunnat se när jag sett den ute på stan vad fick du betala för den?

// 4cyl är ingen riktig BMW
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Det finns ett företag i Söderhamn som heter Leather Care Lab som blandar läderfärg. De levererar bl.a. färg till Mr Cap. De blandade färg till mig och jag är nöjd.

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Prova skinnrengöring.
Efter rengöring så ska det smörjas in.

Obs flaskorna som är en kombination av detta är inte lika bra på att göra rent som separat rengöring och impregnering.

Ikeas kit är otroligt bra att göra rent med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.