|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 535d som har problem med soppatillförseln. Bilen har 1/4 tank och när den står i lite uppförslut så startar den inte och man hör hur soppapumpen bak i tanken går för fullt utan motstånd. när man sedan ställer bilen plant så hörde man hur den började suga soppa och sedemera startade.. Någon som vet vad detta beror på? Den står på verkstad och mecekns diagnos hittils är att det inte är fel på själva pumpen då den är bytt men dock att den ibland inte verkar funka. Någon som vet hur det ser ut i tanken på dessa? tror att den är uppdelad i två sektioner med någon form av pumplösning föratt fördela diesel emellan dessa två sektioner? | |
|
Bilen har en förpump, därefter en högtryckspump som fördelar ut bränslet till spridarna om jag minns det jag läste om en 535d som hade problem med DDEn, styrboxen till dieselelektroniken. Ett AGM-batteri är att rekommendera till diesel, bra kräm jämnt. Prova slå Dr Per på Bil&Motorteknik en signal, han kan nog hjälpa dig. 087110687. Mvh Asken |
|
|
Tack för tipset, den står redan hos Perre :) |
|
|
Gott, han kan sända den vidare om det behövs:) Mvh Asken |
|
| Grrr kalaset kostade mig en förmögenhet så va det bara oxidering på en kontakt till ett styrdon.. nu går bilen perfekt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.