AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
760

Min 328a vägrade starta i morse!

Jag var sen som det var, sätter mig i bilen och inte en tändning! Den tuggar bara runt på starten! Jag hade samma problem med en annan 328 och då var det stiften som inte klarade av kylan. När jag bytte dom blev allt bra. Men den här har nya stift för inte så länge sen. Nån som varit med om liknande? Tacksam för alla förslag!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Såg att du köpte den nyligen för 17´, kanske den förra ägaren vet vad det kan vara?

Mvh
Stämmer, jag skulle kunna höra med honom. Jag kan tillägga att den låter som vanligt på starten och hade det varit tryckarna hade jag nog hört ett annat ljud. Den borde väl ändå startat ifall kam eller vevaxelgivaren varit trasig?
177
Bästkusten
328iA Cab -98
Det kan vara bränsläpumpsrelät som krånglar, om det inte luktar bensin runt bilen efter det att du har gjort några startförsök (eller åtminnstonne något med bränsleförsörjningen).
Testa med att ta ur det o sätta i det igen.

Förra ägaren till min bil hade det problemet när jag skulle titta på bilen, hade stått över natten och den snurrade runt men startade inte och när jag tittat runt en stund så tog jag ur relät ch satte i det igen och då startade den igen och gick som vanligt, så det byttes senare.

Lycka till
Lägg gärna lösningen på problemet så att vi andra lär oss åxo!3

Vänligen-
Stefan
Jag åkte hem på lunchen och skulle bogsera den till mitt jobb. Då startade den direkt när jag testade!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
som många sagt tidigare i detta forum. dessa motorer blir lätt sura om man kört en kort sträcka. då knallar de runt utan komp typ. min har tjurat någon gång när syrran surkört den och sedan när jag ska ta den på morgonen måste man ge lite gas för den ska starta.

sen kan de ju varigt lite svalare på morgonen så relät inte slog till för dig. då borde ju Bästkusten vara närmast felet tycker jag.

men du har iaf 2 saker att testa när de händer igen.

BMW ownz
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Hade samma problem på min 328a, efter en veckas felsökning hittade
jag felet. Det var säkringen som var av men den såg hel ut och det var
spänning efter säkringen men sen jag bytade säkring har bilen alltid
startat . Den typen av säkringar som man ser tråden som ett rakt streck
på är inte bra, sen hände samma sak med säkringen till acn samma typ
av säkring.Sen fick jag nog och bytade alla säkringarna till den typen
där tråden är som ett u.

mvh stefan
Jag har testat den lite mer nu och den startar bara ibland. Jag har låst och stängt och vridit av och på ett antal gånger och rätt som det är bara startar den som inget hade hänt!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
låter helt klart som något elektriskt som kärvar eller inte får ordentlig kontakt. där är min bästa "gissning".

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.