|
|
|
|---|---|
|
Om någon letar M5 E60 så finns här ett intressant objekt. Länk | |
|
Håller med. Av alla de M5:or som ligger på Blocket i prisklassen upp till ca. 450' så är nog denna en av de intressantaste på pappret. Nu letar jag inte M5 E60 men lite sugen blir man allt...Är väl ett par på forumet som är på jakt så det kommer kanske en rapport om skicket vad tiden lider... ___ //Ulf |
|
|
Till miltalet sett är det säkert billigt, men det har legat ute flera -05 för 345-350.000 kr. BMW CS #1812 |
|
|
Det stämmer men ingen av dessa tror jag varit sv-sålda och eller känts helt seriösa. ___ //Ulf |
|
|
Så kan det nog vara. Hoppas E60 har bättre rostskydd än E39, så man vågar köpa ett svensksålt exemplar som kan vara vinterkört utan att för den sakens skull ha rostangrepp i alla dörrar. BMW CS #1812 |
|
|
Bättre är det säkert på E60. Modellen har trots allt funnits i drygt 6 år nu och bortsett från en "traditionella" problem med Touringens baklucka har man inte hört så mycket. ___ //Ulf |
|
|
Jag har fått förklarat för mig att BMW "chittat direkt på galvet" på E38/E39-modellerna utan någon grundfärg, vilket framkallat rost i plåtkanter på samtliga bilar. Alltså en konstruktionsmiss som förvärrades vid facelift -01-> BMW CS #1812 |
|
|
Inte för att måla f-n på väggen, men ett köp av M5 E60 bör kanske inte göras utan en viss buffert för ev växellådskomplikationer. Relativt frekvent på M5board, Gustav kan säkert fördjupa mer ingående. Men det vet säkert de flesta medvetna spekulanter. |
|
|
Verkar vara kopplingen som fallerar mest - precis som på E39 M5, men det är klart att lådan också slits vid en launch...: Länk Mvh |
|
|
Täcker inte BMWs garanti växellådan fram till 10' mil förutsatt att bilen är Svensksåld? Det är väl någon givare som oftast strular, men BMW byter ändå ut hela SMG-enheten? |
|
|
Snyggt att dom drar i dörren på M5an..klåpare. Jo, det är väl som Martin säger attv det ofta är någon liten givare som strular, men att systemet är så komplext att BMW hellre byter hela rasket = dyrt om man inte har försäkring. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.