AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.277

Hur tvätta bakruta cab på bästa sätt?

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Jag undrar om det finns några bra tips på hur man tvättar bakrutan på cabben på bästa sätt? Det gäller en e36 så den har således plastruta. När rutan är helt ny så är den väldigt repkänslig och jag undra om det finns några bra tips så den ej repas.
E
1.156
E
320 ci cab -04
På "pingens" Länk visas hur man fixar en plastbakruta.

//E
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Nja.. Efter som att det gäller en helt ny ruta så tänkte jag på lite enklare procedur. Typ svamp med vatten eller??? Jag testade nämligen med toalettpapper och fönsterputs (som på vanliga rutor) men avbröt då det kändes som att det repade. Men om man bara kör med vatten och svamp så får man inte bort fettsträck. Tips, någon annan?
Du pratar alltså inte om att tvätta rutan utan putsa den?

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Nej bara tvätta. Finns ju alltid lite fingeravtryck och liknande som ej går bort med vatten och svamp. Dessutom insidan, och där blir ju inte vatten och svamp alls aktuellt.
Har aldrig råkat på så flottiga fingrar så det inte går att tvätta bort med bilschampo och tvättsvamp.
Sedan kan jag ju inte låta bli att undra hur du lyckas fingra på insidan av rutan. Den är ju inte direkt lättåtkommlig på insidan.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Alla rutor blir smutsiga. Även insidan, oavsett om man fingrar på dom eller ej. Hur tvättar folk insidan på plastbakrutan i cabbe? Micke: Har du aldrig tvättat din insida?

Sen när det gäller utsidan så kan jag tycka att det kan vara svårt att få den helt perfekt och utan några som helst streck/avlagringar efter torkning. Min är helt ny därför kanske sådant syns extra bra? Och jag är extra petig;)
Jag bytte min för några år sedan så den är oxå ny, eller var.
Nej, jag har aldrig putsat den på insidan.

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.