|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Ja! vad säger man? Den i Luleå, Norrbotten, bara 159000, SUCK! 00:a med 13600 mil på mätaren och ingen navi. Bilpriser.se: runt 140.000 privatköp. Ligger runt 30 papp för högt i mina ögon! Sen 02:a med över 20.000 mil, med "kepsvändarfälgar", 190.000?? Rätt iskall i mina ögon. Har tagit upp detta förut i en tråd, alla har ju rätt att försöka få ut vad man vill för sin bil! men snälla, tänk lite innan ni sätter priset, om ni vill att nån ska ringa, som är seriöst intresserad! modolasse |
|
M-bilar som gått över 20' är inte lättsålda om inte priset är lågt. Man kan tycka att 20-25' mil inte gör så mycket om bilen är välskött och det ligger säkert mycket i det resonemanget men så resonerar tyvärr inte gemene man den dagen man ska avyttra bilen. Personligen tycker jag det är viktigt att bilen är så nära original som möjligt. Visst är det ingen stor grej att byta bort 20" kromfälgarna till original, det är inte själva problemet. Saken är att den perfekta säljaren i mina ögon inte skulle montera nåt sånt på bilen om vi ska generalisera. En bra säljaren i mina ögon är tex en hyggligt välbärgad och pedantiskt BMW entusiast i medelåldern som aldrig sparat på underhållet. De monterar sällan kromfälgar, monsterstereo eller tillbehör som inte kommer från BMW. |
|
|
Det är väl ganska ovanligt med högmilade M5 facelift i Sverige generellt? BMW CS #1812 |
|
|
Åtminstonde höga mätarställningar ;) ___ //Ulf |
|
|
Visst är det så Ulf. Hur många vill att bilen ska passera 20.000 mil? Jag skulle personligen aldrig göra det, inte ens för egen del. Min har rullat 16 på mätaren. BMW CS #1812 |
|
|
BjörnB skrev: En bra säljaren i mina ögon är tex en hyggligt välbärgad och pedantiskt BMW entusiast i medelåldern som aldrig sparat på underhållet. De monterar sällan kromfälgar, monsterstereo eller tillbehör som inte kommer från BMW. Fy satans vad du generaliserar, det gör mig riktigt förbannad faktiskt då ja e en sk "kepsvändare" och jag kanske bara har råd till min 520 just nu pga arbetslöshet osv, men ja behandlar den bilen som ett litet barn, endast orginaldelar om de behövs bytas något osv.. Faktum är att jag hellre köper en bil utav en ungdom som har hängt på större fälgar toning etc pga att dessa snubbar har det som intresse att gör sin bil personlig och ta hand om den, till skillnad från dessa medelålders gubbar som ser ett potthål i vägen utan att bry sig för den är ju orginalhög och med ballongdäck (jepp 18" fälgar med däck är ballonger i mina ögon) så oftast är till och med vi serösa ungdomars bilar i ett mycket bättre skick än er gamlingars pga näst intill sjukligt intresse av att putsa och polera, ta hand om och få bilen att må som bäst! min absoluta högsta dröm är att få kunna åka till den lokala BMW handlaren och få plocka ut en fabriksny M5:a men det har jag som sagt inte råd med pga att ja e en "kepsvändare (hrm ungdom) i taskig sits i dagen konjuktur! så sluta generalisera, för du vill inte att jag skall gå in på ämnet "kepsgubbar med käpp" vs. bilar.... |
|
|
Patrik_85: du generaliserar ju precis lika mycket... ___ //Ulf |
|
|
Patrik_5, jag gav ett EXEMPEL på en typisk bra säljare i MINA ögon. Därmed inte sagt att alla ungdomar i keps missköter sina bilar. Vet att det finns entusiaster som vårdar sina bilar som sina barn. Men sen finns det tyvärr motsatsen. Börjar själv närma mig 40 och kan säga att jag de som köper bil av mig idag får en bättre omhändertagen bil än de som tog över bilarna jag hade i 20 årsåldern. |
|
|
Jag säljer min m5 om intresse finns info hittar du här. Länk Den är nybes och skattad i oktober. Mätarn står på 16300mil idag. Pris ide ca 120.000:- |
|
| Visst, miltalet har betydelse, men när jag köpte min m3, så hade ägarhistoriken större betydelse för mig, jag köper hellre en 1 ägars 20000 milare än en 12 ägars 10000 milare, jag personligen tror att 20000 milaren är i bättre skick, om dom har liknande historik. Min åsikt, kan ha fel. | |
|
Min har gått ca 16K, har gjort två oförglömliga resor en i Europa (Italien, Luxemburg, Frankrike,ca8000mil). Den andra till Tromsö ca 6000mil. Kärran har dock haft de "normala" felen dvs rost innanför tanklocket samt rost bakom kittskarverna i dörrarna. Allt åtgärdat på garanti. Samt de vanliga felen som e39 drabbas av: nya "dörrnäsor",vindruta pga stenskott, fläktresistor, kamaxelgivare, bromsklossar, vevaxelgivare, batteri, bussning i krängningshämmare bak, vanosventiler och O-ringar samt vanlig service. Verkar kanske mycket, men jag är ändå nöjd med bilen. Den ger mycket tillbaka, trots dessa kostnader+försäkring. Känslan att kunna blåsa om andra på motorvägen, veta att kraften finns där, när den behövs, är oersättlig. Kopplingen år fortfarande den ursprungliga. MVH |
|
|
Den blå 20k milaren (02:an) med 20" är min gamla. Var helt orginal när jag sålde den till nuvarande ägare. Kan säga att bilen är i sjukt bra skick och bilen är genomärlig. Önskas mer info kan ni PM:a. |
|
|
02:an vet jag också en del om, importerade den bilen -07. Mvh Mathias |
|
| Det dräller av 99or men satsa på bil byggd efter mars 2000. Då moddade man kolvringar så att de inte drar olja. Resten av moddarna på senare modeller är ointressanta, lysen kan du uppgradera. Strunta i om navi finns, de är förhistoriska, likaså TV mm om du inte vill bygga om. Snubbar med mycket cash och snygga garage skall man köpa av. Inte snoriga ungdomar med skidpjäxa på högerfoten och tom plånka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.