|
|
|
|---|---|
| Har en bekant som vill köpa mina style 135 18"-fälgar som fn har Hängk*k 245/45-18 odubbade vintergummin. Fälgarna är i "vinterfälgsskick", dvs lite smårepiga men absolut inte i dåligt skick, Vad kan de vara värda? Gummit är kanske inte världens bästa men så nära nyskick de kan komma. | |
|
6-7000:- om det är originalfälgar. Varför 245/45-18? Både onödig breda och hög profil. MVH Christofer |
|
| Tack för uppskattningen! Profilen är ok. 245/40 till 45 är ok på E60 enligt BMW. Bredden är i minsta laget för 450Nm :) | |
|
Ja visst är är det lagligt så länge det är inom 5% skillnad på rullomkretsen. Men om man skulle utgå ifrån att hastigetsmätaren visar helt rätt så skulle den visa 100 km/h när du kör i nästan 108 km/h. Det innebär att med tanke på att mätaren bara brukar visa 3-4 km/h för mycket så skulle man kunna åka dit för fortkörning om man kör efter mätaren. Mina dubbfria 225.or räcker gott till 580 nm, men då driver det och andra sidan på alla fyra... =) MVH Christofer |
|
| Jo, fyrkrafs underlättar greppet. Jag kör mest torr asfalt på vintern, så ett vinterdäcks viktigaste egenskaper för min del är bra grepp på torr och våt asfalt i -5 till +5 grader, därav valet 245. Att profilen vart så hög beror på en ren felsägning, men det spelar ingen större roll för mig iaf. Hjulen får plats och de funkade bra i vintras. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.