|
|
|
|---|---|
|
Gjorde precis service inför vinteruppehållet... MEN den "extra" lampan som indikerar bromsvätskebyte, alltså inte klocksymbolen, får jag inte till att sluta blinka ett par sekunder efter start?! Vanlig reset för de gröna serviceindikatorerna och klocksymbolen släcker inte denna lampa, grymt irriterande... Symbolen är precis som motoroljalampan (droppande oljekanna) men med "vågsymbol" under! Placeringen är längst ner på kombiinstrumentet och färgen är röd. Någon som har en aning om hur man "släcker" denna? Hälsningar, Christian /C | |
| Den symbolen har inget med bromsvätska att göra,utan är en indikation om att motoroljenivån är under minimum! Kör absolut inte med den lampan tänd, kontrollera nivån! Om Nivån verkar rätt kan det vara givaren som gett upp! | |
|
Tack Beppo! Oljenivån i motorn är rätt, dessutom blinkar bara denna miniminivåvarning under några sekunder efter start... Någon som vet hur man byter givare? Hälsningar, Christian /C |
|
|
Min blinkar också, har gjort detta i flera år nu. i manualen står det att om denna blinkar så är det fel på givaren, alltså INTE fel oljenivå. Om det är för låg oljenivå så lyser den konstant. Givaren sitter under motorn direkt i oljetråget med 4 skruvar o kostar ca 1500:- sist jag kollade. Nr 18: Länk Mvh PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.