AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
743

Någon som känner till den här? E46 320ci M-sport -04

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Länk

Tänkte åka och titta på den här bilen. Inregistrerad i Sverige i mitten av oktober, vilket jag tycker är lite märkligt. På bilar av den här prisklassen kan väl handlaren knappast göra någon större vinst vid import?

Någon som har varit och tittat på den redan?

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Denna bil är till 95% säkerhet importerad från Lettland. Bor i trakten och för någon månad sedan så såg jag en i princip identisk bil med Lettiska exportskyltar ett flertal gånger. Har det senaste halvåret sett ett 10-tal bilar hos samma person med antingen Lettiska eller Litauiska exportskyltar. Varierande prisklasser...någon Lexus GS och MB S350 men även mindre bilar som Peugot 307. Personen i fråga är inte bilhandlare men vet att han har något samröre med någon lokal handlare, vilket då kan vara AutoCity...

Jag har själv kollat lettiska sidor med begagnade bilar och prisnivån är inte speciellt låg om man jämför med Sverige eller Tyskland men det är ju inte omöjligt att man kan köpa in till ett betydligt bättre pris med rätt kontaktnät...

Det står i annonsen att det är ett förmedlingsuppdrag...Har du kollat vem som står som ägare?

___
//Ulf
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Hej Ulf, tack för ditt svar. Det lät ju inte roligt, luktar momsfiffel och lurendrejeri enligt min uppfattning. Dessutom är jag i allmänhet väldigt skeptisk mot bilar som rullat i Baltikum, med allt vad det innebär i form av dåliga vägar och tillbakadragna billånkrediter. Men jag skall undersöka bilen närmare.

Sechs macht Spass!

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Den var inte billig heller.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Vad tycker du att den borde ha för slutpris?

Sechs macht Spass!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Travel-In-Style: håller med dig om Baltikum och trots att jag har bra kontakter skulle jag tveka att köpa en bil där speciellt när priserna inte skiljer något nämnvärt.

Om detta är samma bil jag såg så ser den utifrån helt ok ut vilket också bilderna visar men den kräver garanterat en mer noggrann undersökning.

___
//Ulf
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Ja, den ser ju onekligen fin ut. Skall kollas, som sagt. Åker kanske ut en sväng i eftermiddag.

Sechs macht Spass!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har du kollar vem som är ägare till bilen?

___
//Ulf
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Inte än, har inte tillgång till fax där jag sitter för tillfället. Har någon lust att hjälpa mig så skulle det tas emot med stor tacksamhet.

Sechs macht Spass!

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Lägger lite uppgifter i ett PowerPost till dig med ägare mm.
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej
För att kolla ägaren, skicka ett sms till 72503. Skriv bara bilens regnr så får du svar via sms

Anders
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jag tror att vi kommer se ett ökat antal bilar som på ett eller annat sätt kommer in från de Baltiska länderna.

På grund av kreditsituationen har ett antal finansbolag haft stora återtag av bilar och dessa måste helt enkelt säljas någonstans.
Med rätt kontakter mot dessa bolag eller bildepåer i Baltikum kan man som privatperson eller bilfirma i länder utanför Baltikum få rätt bra rabatter om man köper lite mängd eller med viss regelbundenhet.

Har själv ingen åsikt om kvalitet på bilar från dessa länder då jag aldrigtittat ditåt men visst känns det som att lite extra försiktighet kan vara bra att utöva.

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Tack för input och för uppgifterna!

Sechs macht Spass!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.