|
|
|
|---|---|
|
Hej Kan någon länka en bild på hur mittkonsollen ser ut på en e36 med AC med tillverkningsår 1993 - 1995! Tack på förhand! | |
|
Såhär ser den AC ut som inte är digital. Länk |
|
|
Tack Haas Är det någon som vet om det är mer problem med dessa än de digitala? |
|
|
min panel (icke digital) är väldigt konstig. tror reglagen är slitna. en jag känner har samma problem.. så mycket är jag till hjälp. BMW ownz |
|
|
Mindre problem med de äldre. Har tappat räkningen men jag har reparerat ett större antal (>50) digitala klimaenheter till e36. |
|
|
BjörnB är de inte bara omlödning av en glappande kontakt? dvs i princip kostnadsfritt att laga ifall man har lödkolv, är ju värre ifall reglage går sönder. Jag har den digitala i min bil och den fungerar än. |
|
|
Jo, för det mesta är det en enkelt reparation. Men felet är mkt vanligt och tyvärr återkommer det för vissa. Har diskuterat konstruktionen med en kollega som konstruerar kretskort och han anser att konstruktionen helt klart är bristfällig. Knappar och display kan också paja på den nya modellen och då är det inte lika enkelt och billigt. |
|
|
snor tråden lite. men de verkar finnas bra experter här. BjörnHOSTgOrtHOOOST! va kostar de att få reglagen reparerade eller utbytta och vem kan göra sånt? eller kan man plocka ner det själv relativt enkelt? BMW ownz |
|
| Nu har jag aldrig vart inne i en av dessa paneler, men jag har stor erfarenhet av lödning, de beror helt enkelt på vad de är för reglage, om de går att ersätta eller rengöra/renovera. Om de är trasiga kolbanor de handlar om så är de nytt som gäller, men om de bara är sotiga glappiga kontaktytor så borde de gå att fixa, så länge man kan ta isär reglagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.