|
|
|
|---|---|
|
mätte för skojs skull hur snålt jag kunde köra min bil med färddatorn. vet att den visar fel men det är en fingervisning iaf. gjorde 2 kallstarter under tiden och körde mycket stadskörning. gasade på några gånger och glömde bort min mätning ett tag. när jag var hemma stod datorn på 8.2L 10 mil. körde totalt 6 mil. syrran lånade bilen en kort sväng dagen efter. hon körde 5 mil varav 3km stadskörning. en kallstart och 2 stopp. färddatorn visade sedan 8.6L 10mil. hon kör lite för fort som mig men gasar inte i onödan som jag brukar göra. så vad kan detta bero på? måste man blåsa ur ibland eller kör hon konstigt på nått sätt? tycker datorn kan inte räkna fel på de sättet även om jag vet att den visar glädjesiffror. BMW ownz | |
|
Tror att 11 mil totalt på 2 förare är för lite för att bevisa någon skillnad Er emellan ? Testa 1 tank vardera istället typ 55-60 mil. Detta test blir nog mera rättvist än 5-6 mil vardera ? Enl mina BMW´s så stabiliseras förbrukningen efter 10-15 körda mil efter en nollställning av färddatorn. Så Din syrras högre förbrukning kan bestå av Din sista urfläktning av bilen innan Din syrra körde vidare ;) |
|
|
hmm. okej. ska testa och återkomma. nu efter 35 mil står den på 8.1 om någon är intresserad :) BMW ownz |
|
|
Du skall vårda den bilen ömt ;) Skämt åsido,Din bil verkar må bra med tanke på förbrukningen :) 0,81/milen är sannerligen ett bevis att bilen sköts på rätt sätt ock att ägaren vårdar sin motor ömt ;) |
|
|
haha! jag smeker den varje dag :D jag tror färddatorn visar glädjesiffror då den med sista uppmätningen hamnade på 0.93L milen. dock mest kortkörningar och några kallstarter med någon 5mil sträcka inräknad. byter oljefilter på 800 mil och olja + filter 1500 mil. luftfilter är k&n som görs rent ofta :) märkte direkt att den drog mindre soppa när jag bytte till ett öppnare insatsfilter. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.