AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
786

Turbokonvertering M10

Jag undrar om det är nån som har turbokonverterat M10 motorn. Vad ska man tänka på ? Hur gör man med bränsle ? Skriv så mkt info om det som möjligt, alla tips mottages tacksamt.
Den här diskussionen har säkert varit uppe många gånger men sökfunktionen verkar inte funka?!
Mvh Mats
fråga imenhoteb aka tn

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
m30/745 motor
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Ja det finns väll sisådär en 10 02:or bara runt umeå som kör turbo och ett par i södra sverige med. Det är samma saker man måste tänka på vid konvertering av alla motorer.
Precisere frågan bättre. Ska du ha förgasare, sprut?
effektkrav?
imenhoteb
Har en motor på golvet just nu!!!har fått dit grenrör,turbo,T25- Delortoförgasare..delortor blir det på min 02...enkelt??Nja det tar längre å mer energi å turbokonvertera än man tror ...Ta bara å göra ett grenrör!!inte så enkelt som man tror!!men kraven e ju lite olika!!!Jag har det kravet att Turbon inte får sitta uppe i vid ventikåpan???man ska kunna skruva ur stift mm!!!och inte för stor turbo heller...på min sitter den på det normala stället!!under avgasportar... 318i1982 som tyvärr bara står utanför garaget har jag två ic på ett T25 turbo å mf2 tillägssprut..Trycker in i mägndelaren(K-jet)....med vissa fördelar å bygga å vissa nackdelar..Har ett Luftkylt aggregat...som jag fick tag i ..som jag tänkte göra ett grenrör till?men då blir det med stora flänsen ..Saab/volvo...??Hur långt har du kommit...har du turbo på plats? Annarsså tycker jag du kan börja å göra ett grenrör å välja turbo mod....om du inte ska leja bort det jobbet då förstås!!eller köpa mitt Grenrör med T25 turbon!!He he (ska ha det på min tänkte jag!!?)bilen väntar!!Men ett ett grenrör till en äldre turbo luftkyld från saab/volvo håller jag på med så...E du intreserad så hör av dig på mail...Nog gafflat ut å meka nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.