|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tjejna jag håller på att leta efter en bmw 740 (e38) verkar vara riktigt svårt att finna kanske för att man har lite krav på bilen tex 20 tum alpina svart färg (mörk) endast sommar körd tipsa gärna mig om ni hör nåt mvh micke | |
|
kan tilläga att det funkar med 730 eller 728 också |
|
| Alpinafälgarna måste väl gå bra att köpa till i efterhand? | |
| självklart går det att köpa dom i efterhand,, men dom är inte så lätt att få tag på,, finns dom i kopior???? | |
|
Du får svårt om du ska finna en som endast är sommarkörd. Det var ytterst få som köpte en ny E38 för kanske 800 tkr för att sedan inte köra på vintern. Och om första ägaren inte gjorde det så är sannolikheten liten att ägare två eller tre inte har gjort det heller. Om du mot förmodan finner en ej vinterkörd, ja då får du nog släppa på övriga krav. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Är du beredd på att betala mer (kanske betydligt mer) än som annars är brukligt bör det inte vara alltför stora problem att hitta en troligtvis i Tyskland. Stephan |
|
| Du har "PowerPost". | |
|
Micke 147: Jag menar att då blir det ju enklare att hitta en bil. Du slipper ett av dina tre (?) krav, och kan koncentrera dig på de två övriga. Det vore ju surt om du hittade en svart, aldrig sommarkörd 740 med originalfälgar också fallerar det på vilka hjul den har. |
|
| Aldrig vinterkörd, ska det naturligtvis vara. | |
|
ockej men hur ska man få tag på alpina fälgarna det blir inte lätt,, någon som vet om det finns kopior??? mvh micke |
|
|
Hej hej, Denna 750 (!) är säkert troligtvis inte vinterkörd, dock är det en L7, något förlängd men ovanlig. Kanske samlarvärde... Lycka till med letandet! Länk |
|
| allså kanske inte behöver enbart sommar körd,, viktigast att bilen är i bra skicka,,, | |
|
kollade lite på tyska sidor verkar finnar ett par riktigt gryma (e38) och till bra priser mvh micke |
|
|
Sanslöst fina en del... =D Nu blev jag hoppfull i mitt letande jag med! |
|
|
Min 740 individual är aldrig sommarkörd, inte vad jag kan se och jag ser ingen anledning till att inte tro den förra ägaren som var mer pedant än mig. Ägaren innan var en general i Tyskland som kördes omkring. Carbon black lack med 20" alpina på den, avställde den igår då jag inte heller ska köra på vintern. |
|
|
men gabber är din bil till salu mvh micke |
|
| köpte den i maj så egentligen inte men det vore kul att få ett pris ändå? | |
|
nu hittad,, klart |
|
|
Gratulerar! :) Vilken årsmodell blev det ? mvh |
|
|
det vart en 740 -97 -grön 21 tusen mil nu är det bara att leta grymma fälgar till den,,, mvh |
|
| Har en 98a 740 ia! Rullat endast en vinter och det uppe i Norrbotten! Finns inte tllstymmelse till rost! Dock inga Alpina fälgar men nya 18" M6 fälgar! Snyggare enligt mig själv! Kanonfin bil! 110 procent rostfri! Säljer om du är intresserad! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.