|
|
|
|---|---|
|
Hej köpte en Saab 900 95a förra vecka, har aldrig haft Saab förut. Den går fint men den låte som en proppeller flygplan, ljudet ökar när man kör o gasar och minskar vid när man kör runt 50. Men är säkert att den inte kommer från motor eller avgasrör för då ska det även låta när bilen står still. Det känns mer som vind. Frågan om de brukar låta så? | |
|
Har inte en susning om hur du menar att det låter. Kan du spela in ljudet och lägga upp på youtube, altn hitta liknande ljudklipp vore det kanon. Eller när jag tänker efter låter som ett dålig hjullager, de brukar låta dönande. Tänker alltid på 2:a världskrigs filmer när man hör det ljudet. Och skulle det nu visa sig vara det felet, så köp inte hjullagret på biltema. Jag brukar förespråka biltema, men inte bromsbelägg eller hjullager. |
|
|
kolla under så det inte är nån plastbit som är lös. Det finns stänkskydd FRAMFÖR bakhjulen och de brukar gå sönder med tiden. Kolla så de sitter fast. //IS200-01, RX300-03 |
|
|
Strongman! det låter som andra världs krig, alltså flygplans brus. Kör man sakta typ 40 el 50 km/h då hör man nästan inget. Man hör bar ljudet inne inte när man hissa ner fönster då hör man igenting ute från. Kan va hjullager, Kan man byta själv lager o behös det speciella verktyg? Var är lämpligt att köpa hjul lager isf. eller Saab reservdelar. Tack för svar. Hälsningar Virdi |
|
| Kolla också så det inte är lagret vid ingående axel i växellådan för dom kan låta väldigt konstigt också | |
|
Ett bra tips Tallviking. Har TS vibrationer vid gaspådrag? Det brukar följa hand i hand med dåligt lager i ingående axel. Jag har aldrig bytt hjullager på en ng900, men ifall du googlar eller lägger in en fråga på stcs så får du säkert svar! |
|
|
Hej Nej känner faktist inga vibrationer vid gaspådrag, bilen går väldigt fin, drar lite bensin, jämfört med min 728. Få väl lämna in på verkstad för felsökning o se vad som händer. Hälsningar Virdi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.