AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
680

Underligt!

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Är det inte underligt att det både M-bilar i eskiltuna o Aros auto misslyckades med klaras av en liten obetydlig BMW verkstad i Ludvika på en dag??Det enda felet som dom båda förstnämda verkstäderna kunde konstatera på min 325a 93a var dåligt komp på 6ans cylinder,bilen hade ingen tomgång spikade o ryckte på låga varv,även svårtstartad!inga fel koder sa dom,antagligen en ventil!sagt o gjort,rev motorn,toppen var helt ok!dock var sexans o femmans kolvar spruckna!!!bytte kolvar ringar,lager lämnade iväg topen för renovering,byte av styrningar osv!!smällde i hop motorn o hoppades!!men felet kvarstod!!
Försökte med lite andra pryls,typ byta lamda soppa filter bränsletrycks regulator osv,men inget hjälpte,försökte få en ny tid på Aros auto men ingen svarade??!!!
Men en polare till farsan kände en BMW mekaniker i Ludvika,han tog sig tid o jag körde upp bilen dit i fredags,i måndags ringde han,hittade tre fel lambdan var död,vanos styrenheten var död o luftmasse mätaren gav felkod!varför upptäckte inte dom andra verkstäderna detta???all heder till Wiklund Motors i Ludvika som om jag har lite tur fixar till bilen åt mig!!!

D är fegt o släppa gasen!
**
117
** 325 **
325, 1993
Har själv lämnat min bil till samma verkstad i ludvika, snabbare, billigare och bättre service får man leta efter.

:!
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Bor inte så långt därifrån (5 mil). Borde kanske testa denna verkstad nästa gång (i sommar Insp II).

Är det en auktoriserad BMW verkstad?

Hur är priserna där?

/Edvard
BMW CS # 4503
**
117
** 325 **
325, 1993
Ja, det är en auktoriserad bmw-verkstad, jag betalade 2385:- exkl. oljebyte+filter för min insp II. Måste säga att det är hyfsat billigt :)

:!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Lustigt nog annonserar Aros auto längst ned på denna sida... *fniss*
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Vet inte vad kalaset komme ratt gå på men det orkar jag knappt bry mig om längre!det blir nog lite billigare än om Aros Auto hade fixat det,o en liten verkstad tjänar bra mycket mer på att vara seriös än en stor o mitt intryck hitills är mycket bra av Wiklund Motors,o dom är auktoriserade!!!fast han hade ganska mycket o göra!hör av mig om vad kostnaden hamnade på osv!en sak som bör nämnas var att besöket i Eskilstuna kostade mig 4000 för felsökning o byte av en tomgångsmotor som ej var defekt!!!!i västerås tog dom bara 800:- för felsökningen så det var ju OK iaf!!!

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
har precis snackat med Wiklund Motors,han garvade gott åt idioterna på dom andra verkstäderna som inte hittade nått fel,med så fina instrument mumlade han nåt om....iaf så var det axiallagret på kamen som va slut så VANOSEN inte funkade,blir ny insugs kam o brygga,tilsamans med byta av lambdasond o arbete går det på 11770:- blir o leva på knäckebröd nu ett tag =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.